Tuzemská nápojová skupina ČeskoSlovensko zvýšila tržby ve třetím čtvrtletí meziročně o 11,8 % na 2,08 miliardy Kč. Ukazatel provozního zisku EBITDA zvedla ve stejném období o 27,8 % na 556,7 milionu Kč. Skupina zároveň potvrdila odhad ukazatele EBITDA pro rok 2020 mezi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, přičemž "s ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice", uvedl v dnešním doprovodném prohlášení k výsledkům generální ředitel Kofoly Jannis Samaras. Výplatě dividendy 13,50 Kč na akcii podle něj nic nebrání.
„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezóna. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii,“ uvedl Samaras.
Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. Sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 %, vody o 35,5 %. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní. V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment, tedy polská Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí LEROS.
Naopak nejméně se dařilo značce UGO, která podle skupiny silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. COVID-19 dále ovlivnil prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu. Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %.
„Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních 9 měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonost. Nadále platí náš cíl, kdy ukazatel EBITDA očekáváme pro rok 2020 mezi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, přičemž s ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii. V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezónních výdajů,“ uvedl Samaras.
Zdroj: Kofola
Za prvních devět měsíců roku klesly tržby meziročně o 1,2 procenta na 4,83 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) ale stoupl o 5,3 procenta na 905,8 milionu korun.
Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic. Kofola má přes 2100 zaměstnanců.
Zdroj: , ČTK