Čistý zisk americké nápojové společnosti ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku vzrostl o 17 procent na 1,5 miliardy USD (36,4 miliardy Kč). Výsledky podpořila absence mimořádných nákladů zaúčtovaných v předchozím roce. Tržby se mírně snížily, protože spotřebitelé v Severní Americe nadále omezovali nákupy občerstvení a nápojů. Uvedla to firma v dnešním prohlášení.
PepsiCo ve čtvrtém čtvrtletí 2023 zaúčtovala vysoké mimořádné náklady související se snížením hodnoty některých nehmotných aktiv, především v souvislosti se značkou SodaStream. Bez zahrnutí mimořádných položek zisk na akcii ve čtvrtém čtvrtletí činil 1,96 dolaru, což bylo o dva centy více, než čekali analytici. Tržby se snížily o 0,2 procenta na 27,78 miliardy USD. Analytici oslovení agenturou FactSet čekali tržby 27,89 miliardy USD.
PepsiCo loni na podzim varovala, že poptávka v Severní Americe je utlumená. Američané omezují výdaje za nealkoholické nápoje a slané pochoutky, aby měli peníze na nezbytné nákupy, nebo hledají levnější alternativy. dodala, že pracuje na tom, aby její občerstvení bylo cenově dostupnější a nabízí různé zvýhodněné akce. U nápojů ve čtvrtletí více utrácela za marketing a zaměřila se na silné značky jo Zero Sugar, Propel a Gatorade.
Objem prodeje občerstvení a nápojů ve čtvrtém čtvrtletí celosvětově vzrostl o jedno procento, hlavně díky vysokému růstu v Africe a Asii. V Severní Americe však klesl o tři procenta.
V letošním roce firma očekává nízký jednociferný růst organických tržeb, tedy bez zahrnutí vlivu změn směnných kurů a akvizic a prodejů. Loni organické tržby stouply o dvě procenta.
PepsiCo v říjnu uzavřela čtyři americké stáčírny. Letos plánuje pokračovat v několikaletém úsilí o zlepšení produktivity, včetně zvýšení automatizace v závodech a skladech.
Kromě značek oblíbených nápojů, jako je Pepsi-Cola, Mountain Dew, Gatorade a SodaStream, vlastní i řadu značek nabízejících lehké občerstvení. Patří mezi ně Lay's, Doritos, Cheetos a cereálie Quaker.