Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CME: Vedení odhaduje letošní EBITDA na polovině konsensu, růst trhu čeká od roku 2010. Akcie padají v Praze o více jak 11 %, na Nasdaq o 9,5 %

CME: Vedení odhaduje letošní EBITDA na polovině konsensu, růst trhu čeká od roku 2010. Akcie padají v Praze o více jak 11 %, na Nasdaq o 9,5 %

15.10.2009 14:09

Text byl rozšířen: Central European Media Enterprises očekává letošní celoroční konsolidovaný EBITDA v rozmezí 60 až 70 milionů dolarů. Vyplývá to ze zprávy, kterou má Patria Online k dispozici. Tento výsledek představuje necelou polovinu úrovně konsensu dle Bloomberg na úrovni 147 milionů dolarů a přibližně pětinu loňského výsledku na úrovni EBITDA 327 milionů dolarů.

Vedení společnosti mimo jiné uvádí, že letošní výdaje na TV reklamu zůstávají cca 30 % pod úrovní roku 2008. Trhy podle CME (465 CZK, -6,98%) dosáhly svého dna a ještě nezahájily růst. Firma neočekává významné zlepšení v rámci letošního čtvrtého čtvrtletí s výjimkou Ukrajinského trhu. Podle CME budou v rámci 4Q09 ještě pokračovat nákladové úspory v rámci marketingových rozpočtů. Celkově pak CME očekává zlepšení na jejích trzích od roku 2010, kdy vidí prostor pro růst v rozmezí 2 až 6 procent a na Ukrajinském trhu o 19 procent.

Výdaje na TV reklamu v letošním roce podle odhadů CME dosáhnou v ČR 80 USD na obyvatele, ve Slovinsku pak 59,3 USD, na Slovensku 56,6 USD na obyvatele, v Chorvatsku 51,3 USD. Nejméně pak na Ukrajině 9,5 USD/obyv. Průměr západní Evropu podle CME letos dosáhne 272,2 USD/obyvatele.

Letošní pokles HDP na trzích, kde operuje CME, má dosáhnout dle zdrojů ZenithOptimedia uváděných CME meziročních 6,2 procenta proti poklesu v EU-12 o 4,1 procenta. To se podle odhadů projeví na reklamním trhu letošním poklesem o 16,7 procenta na trzích CME v porovnání s odhadovaným letošním poklesem reklamního trhu o 10,6 procenta v EU-12.

CME očekává v následujících třech letech procentuální změny ve výdajích na různé druhy reklamy následovně: Růst podílu televizní reklamy na 62 z 61 % počínaje rokem 2010, růst podílu internetové reklamy ze 6 na 7 % od roku 2010, pokles podílu printové reklamy z letošních 22 % na 21 % v roce 2010 a 20 % v roce 2011, stagnaci jiné reklamy na 11% podílu marketingových rozpočtů.

U TV reklamy čeká CME růst v roce 2010 o 6 % na trzích ČR a Rumunska, o 4 % na Slovensku a ve Slovinsku, o 2 % v Chorvatsku a 5 % v Bulharsku. Nejrůstovější očekává ukrajinský trh s 19 %.

Na trhu s internetu čeká CME růst o 15 % v ČR, 32 % v Rumunsku, 30 % na Slovensku, 26 % ve Slovinsku, 24 % v Chorvatsku a Bulharsku a opět nejvíce 39 % na Ukrajině. Letos čeká propad v Rumunsku, Slovinsku a Bulharsku.

Na pražské burze titul ztrácí přes 11 procent, po zahájení obchodování v USA na Nasdaq již přes 9,5 %!


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
Čína - Obchodní bilance, mld. USD
0:50JP - HDP, q/q
9:00CZ - Nezaměstnanost
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.