Čistý zisk německého výrobce luxusních vozů AG, náležejícího společně s tuzemskou Škoda Auto a dalšími automobilkami do skupiny , loni klesl o 39 procent na 1,35 miliardy eur. Propad podle vyjádření automobilky způsobila ekonomická recese, která prudce snížila poptávku po nových vozech. Tržby automobilky poklesly meziročně o 13 procent na 29,8 miliardy eur. Celkově firma loni vyrobila 949 729 osobních automobilů a SUV, což je o 5,4 procenta méně proti roku 2008. Provozní zisk klesl o 42 procent na 1,6 miliardy eur. Shodnou měrou s poklesl prodej značky Lamborghini – o 38 procent na 1 515 vozů.
Společnost doufá, že krize již pominula a že se její hospodaření začne zlepšovat. „Věříme, že nejhorší je již za námi. V roce 2010 očekáváme růst tržeb i provozního zisku. Prodeje by se měly vrátit nad jeden milion vozů, cíl to je ale nesnadný,“ uvedl CEO automobilky Rupert Standler. „Hlavním cílem je zvýšení provozní ziskovosti a pokračování v poklesu produkčních nákladů, který v roce 2009 dosáhl 11 procent,“ uvedl finanční ředitel Axel strobek.
„Sestrovražednou bitvu“ dvou německých automobilek o nadvládu v segmentu luxusních vozů chce svést s bavorskou . Do roku 2015 chce být nejprodávanější značkou mezi luxusními vozy. cíluje pro letošek „jednociferný procentní růst“, současná dvojka mezi výrobci luxusních aut, kterou je automobilka Mercedes Benz spadající pod Daimler AG, očekává 4% růst. chce do roku 2012 investovat 7,3 miliardy eur do rozvoje továren a během pěti let přijít s osmi novými modely vozů. Po ukončení německého šrotovného chce naopak utlumit výrobu menšího modelu A3.
Výsledky automobilky jsou pozitivní ve vztahu k čistému zisku celé skupiny . Ten minulý měsíc uvedl, že jeho čistý zisk se loni propadl o 80 procent na 960 milionů eur. Celkové tržby skupiny loni klesly o 8 % na 105 miliard eur (více zde). Objem dodávek stoupl o procento na 6,34 milionu vozů.
(Zdroj: Bloomberg, AP, čtk)