Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV - Hrubé tržby z reklamy TV Nova v únoru meziročně klesly, podíl na trhu si však drží

CETV - Hrubé tržby z reklamy TV Nova v únoru meziročně klesly, podíl na trhu si však drží

19.4.2010 16:58

Hrubé tržby z televizní reklamy klesly největší české komerční televizi Nova v únoru letošního roku o 5,5 % procenta na 1,04 miliardy korun, uvedl to dnes na svých stránkách deník Wall Street Journal s odvoláním na zprávu společnosti TNS Media Inteligence. Hrubé tržby vycházejí z ceníkových cen a nezahrnují proto bartery a různé slevy mediálním agenturám.

Televize Nova, která vytváří asi třetinu celkových tržeb mateřské mediální skupiny CETV, tak v únoru získala asi polovinu z 2,14 miliardy korun celkem vydaných zadavateli za veškerou televizní reklamu v ČR. Před rokem vykázala první česká komerční televize podle údajů TNS hrubé tržby na úrovni 1,1 miliardy korun z celkových 2,22 miliardy korun celého segmentu reklamního trhu. Nova si tak meziročně udržuje poměrně stabilní podíl na trhu, který však - co do tržeb – poklesl oproti loňsku o 4 procenta jako celek.

Podle informací TNS z konce ledna si české televize loni meziročně na tržbách polepšily o 6,51 procenta na 28,4 miliardy korun, skutečnost však je podle prezidenta Asociace českých reklamních agentur AČRA Pavla Brabce jiná. Pokles reklamních příjmů zasáhl i televizi, s čímž se potýkaly téměř všechny stanice včetně televize Nova,“ řekl Brabec. Dodal, že odvysílaných reklam sice mohlo být více, ale rozhodně to bylo za méně peněz než v roce 2008.

Šéf tuzemské televizní stanice Nova Petr Dvořák se na konci loňského roku nechal slyšet, že za letošní rok očekává propad příjmů z reklamy přibližně o pětinu. „Naší snahou letos bylo ušetřit tolik, kolik bude možné, a to jak na operativní úrovni, tak na té programové,“ uvedl tehdy generální ředitel Petr Dvořák. Už na začátku roku Nova proto pro inzerenty připravila v závislosti na výši investic časově omezenou slevu od pěti do 14 % z ceny referenčního CPP (cena za zásah jednoho procenta cílové skupiny).

(Zdroj: WSJ, čtk, E15)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data