PRAHA (MEDIAFAX) - Do reklamy ve druhém čtvrtletí letošního roku nejvíce peněz investovala společnost ČR, nepropagovanější značkou pak ve stejném období byla ČSSD. Vyplývá to z dat společnosti Admosphere.
ČR podle statistik utratil za reklamu od dubna do června celkem 481,114 milionu korun. Na druhém místě žebříčku nejvíc utrácejících firem byla ve druhém čtvrtletí společnost ČR (443,988 milionu korun), následovaná firmou Czech Republic (397,67 milionu korun).
Nejpropagovanější značkou i ve druhém kvartálu zůstala ČSSD (305,3 milionu korun). "Ta měla nejintenzivnější kampaň ještě v předvolebním období na začátku druhého kvartálu," podotkl ředitel společnosti Admosphere Karel Honzl. Podle reklamních výdajů byl druhou nejvíce propagovanou značkou Lidl (273,3 milionu korun) těsně následovaný značkou (272,9 milionu korun).
"Všechny proinzerované částky, které náš monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy," upozornil Honzl.
Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a v takzvaných out of home mediích na území České republiky. Spolupracuje při tom s Asociací televizních organizací (ATO), společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur (AKA) a Sdružením pro internetovou reklamu (SPIR).
1. |
ČR |
481 114 000 |
2. |
ČR |
443 988 000 |
3. |
Procter & Gamble Czech Republic |
397 670 000 |
4. |
Česká strana sociálně demokratická |
307 667 000 |
5. |
Lidl Česká republika |
285 133 000 |
6. |
Czech Republic |
275 217 000 |
7. |
L´oréal Česká republika |
235 807 000 |
8. |
ČR |
220 204 000 |
9. |
Občanská demokratická strana |
210 627 000 |
10. |
Česko |
208 854 000 |
(Zdroj: Admosphere)