Aktualizováno Společnost CET21, která je provozovatelem české televize Nova, dnes představila úpravu obchodních podmínek pro nadcházející rok. Hlavní změnou je snížení ceny za sledovanost reklamy (na rozdíl od konkurence) a posunutí termínu podpisu ročních objednávek se 7% slevou z 15. prosince letošního roku až na 20. prosince, uvedla dnes společnost v tiskové zprávě, kterou má Patria Online k dispozici.
Televize Nova snížila základní cenu za GRP o 10 procent na 20.250,- Kč. Jde o cenu bez DPH za zásah jednoho procenta cílové skupiny dospělí 15-54 třicetisekundovou reklamou v rámci "Prime Time Mid Season", tedy měsíce březen, červen, září a prosinec, které se používá jako benchmark.
„Úprava cenových podmínek pro příští rok umožní zákazníkům získat v rámci své investice výhodnější podmínky a více reklamního prostoru,“ napsala CET21, dceřiná společnost mediální skupiny . Všichni zákazníci navíc budou podle CETV21 moci využít výhod těchto upravených obchodních podmínek, díky tomu, že televize Nova přistoupila k tomuto kroku ještě před prvním termínem potvrzení závazných objednávek. "Naše pozice ve sledovanosti nám dává prostor k tomu, abychom klientům nabídli výhodnější spolupráci do příštího roku," uvedl dnes Jan Řehák, výkonný a obchodní ředitel CET21.
„Generální ředitel mediální skupiny CETV Adrian Sarbu nedávno prohlásil, že očekává, že trh s televizní reklamou v roce 2011 vzroste, ačkoliv rychlost i načasování růstu se mohou na jednotlivých trzích lišit. Stále sice neznáme exaktní prognózu představenstva CETV ohledně růstu, ale my očekáváme spíše pomalé oživení v příštím roce, zvláště pak na hlavních trzích mediální skupiny – ČR, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko – lze očekávat růst výdajů na televizní reklamu nejvýše v rozmezí 4 až 6 procent,“ komentoval zprávu Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.
Televize Prima již dříve informovala, že od začátku příštího roku naopak cenu reklamy zvýší v průměru o desetinu. Prima se podle jejího obchodního ředitele Martina Konráda rozhodla zvýšit ceny reklamy od ledna příštího roku kvůli tomu, že sledovanost této stanice i reklamní trh od podzimu vykazuje známky oživení a také vyhlídky na příští rok jsou poměrně optimistické. "Rozhodli jsme se pro příští roku cenu (reklamy) navýšit o deset procent," prohlásil koncem října Konrád, který upozornil, že ceny televizní reklamy delší dobu stagnovaly či vykazovaly pokles.
(Zdroj: CET21, čtk)