Americká mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) hospodařila ve čtvrtém čtvrtletí s lepšími výsledky, než se čekalo. Čisté tržby meziročně vzrostly o 9,8 procenta na 257,4 milionu dolarů, zatímco provozní zisk před odpisy (OIBDA) se zvýšil o 45,9 procenta na 64,8 milionu dolarů – trh počítal s tržbami 239,7 milionů dolarů (o 7 % méně) a s OIBDA 61,9 milionu dolarů (o 5 % méně). Akcie CETV v úvodu klesly přes dvě procenta až na 324,6 Kč, aby záhy své ztráty umazaly a vrátily se poblíž včerejšího závěru na 333 Kč.
Celkově však nadále zůstává v čisté ztrátě. Ta kvůli kurzovním ztrátám a vyšším nákladům na dluhovou službu činila 26,1 milionu dolarů a nepřekonala tak odhad trhu počítající se ziskem 12 milionů dolarů, i když proti stejnému období předchozího roku klesla na méně než polovinu. Podobně ztráta na jednu akcii se snížila na 41 centů z předchozích 89c, kde byla o rok dříve. Čísla za čtvrté čtvrtletí už zahrnují i hospodářské výsledky firem Media Pro Entertainment a bTV, které firma převzala v prosinci 2009. Nepočítá se už naopak s výsledky ukrajinských účastí, které prodala.
"Společnost namísto očekávanému zisku ve 4Q10 zaznamenala ztrátu z důvodu úrokových nákladů a nepeněžních FX ztrát. Po úpravě by výsledky na úrovni zisku byly srovnatelné s našim i konsensuálním odhadem. Celkově hodnotíme výsledky neutrálně," uvedl Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance a dodal, že celkově hodnotí zveřejněná čísla jako neutrální. Pozornost investorů se podle Tomčányho bude spíše soustředit na konferenční hovor (začátek v 15:00 CET), kde by společnost měla zveřejnit svůj výhled pro letošní rok.
Přehled výsledků za 4Q
Tržby |
234,4 |
257,4 |
239,7 |
9,8% |
7,4% |
OIBDA |
43,6 |
64,8 |
61,9 |
48,6% |
4,7% |
EBIT |
24,3 |
41,9 |
39,5 |
72,4% |
6,1% |
Čistý zisk |
-55,3 |
-26,1 |
12,0 |
n.a. |
n.a. |
zdroj: , kons. Reuters
"Tržby a provozní zisk OIBDA se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily v důsledku restrukturalizace našich vysílacích aktivit, a také díky tomu, že na některých trzích začalo oživení," sdělil k výsledkům firmy její šéf Adrian Sarbu. Dodal, že v roce 2011 očekává oživění na všech trzích, kde má zastoupení, a za prioritu označil růst výnosů, OIBDA i cash flow.
"Tržby vzrostly ve 4Q10 o 10 procent meziročně a skončily 5 procent nad naším odhadem. Na lepších výsledcích se především podepsaly vyšší tržby v Bulharsku díky akvizici bTV v loňském roce. Tržby v Bulharsku tak dosáhly 29,3 mil. dolarů proti námi očekávaným 21 mil. dolarů," zhodnotil Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance. "Tržby nejvíce zaostaly za našimi odhady na Slovensku, když se meziročně ve 4Q10 propadly o 19,1 procenta y/y v dolarovém vyjádření. Naopak, pozitivně nás překvapily tržby v ČR, když dle naších výpočtů rostly v lokální měně o zhruba 3 procenta. Tržby také rostly v Chorvatsku a Slovinsku. Naopak tržby i nadále klesaly v Rumunsku a na Slovensku," vysvětlil Tomčány.
Marže byla podle analytika Patria Finance také lepší v ČR a Slovinsku, naopak nižší marži skupina vykázala na Slovensku a v Rumunsku. "V ČR se společnosti dařilo lépe, než jsme čekali. OIBDA marže v ČR činila 52,6 procenta ve srovnání s 51,5 procenta ve 4Q09, nicméně stále pod úrovněmi před krizi," shrnul Tomáš Tomčány.
Za celý rok firma zvýšila čisté tržby o 8,1 procenta na 737,1 milionu dolarů, sama společnost ve své celoroční prognóze počítala s tržbami v rozmezí 710 – 725 milionů dolarů. Provozní zisk OIBDA nicméně o sedm procent klesl a činil 107,3 milionu dolarů – v polovině rozmezí 100 – 115 milionů dolarů prognózovaného . Celoročně je i v čistém zisku, který dosáhl 100,2 milionu dolarů, zatímco v roce 2009 měla firma čistou ztrátu 97,2 milionu dolarů.
Přehled výsledků za rok 2010
Tržby |
681,95 |
737,10 |
719,40 |
8,1% |
2,5% |
OIBDA |
115,37 |
107,30 |
104,40 |
-7,0% |
2,8% |
EBIT |
-38,97 |
22,90 |
20,50 |
n.a. |
n.a. |
Čistý zisk |
-97,16 |
100,20 |
138,30 |
n.a. |
n.a. |
zdroj: CETV, kons. Reuters, Patria Finance
působí v oblasti médií a zábavy v šesti zemích střední a východní Evropy. Televizní stanice má v Bulharsku (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, Pro.bg a Ring.bg), Chorvatsku (Nova TV), Česku (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport a MTV Czech), Rumunsku (PRO TV, PRO TV International, Acasa, PRO Cinema, Sport.ro a MTV Romania), na Slovensku (TV Markíza a Doma) a rovněž ve Slovinsku (POP TV, Kanal A a POP Brio).
(Zdroj: Bloomberg, , ČTK, Patria Finance)