Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi výsledky za třetí čtvrtletí svého fiskálního roku příjemně překvapil, když oznámil navýšení hrubé prodejní marže a nárůst zisku o 16 procent. Firma doznala zlepšení co do objednávek na čínském trhu po dvou kvartálech klesajících tržeb. Titul v režimu prodlouženém obchodování reagoval výrazným růstem o 8,5 procenta na 58,14 USD.
Zisk z pokračujících operací společnosti vzrostl za období prosinec až únor z 569 mil. USD na 662 mil. USD, to je 73 centů na akcii, a překonal tak očekávání (průzkum Bloomberg) na úrovni 67 centů. Ve výsledcích se tak pozitivně promítlo loňské navýšení cen a hrubá marže se poprvé po devíti čtvrtletích zvýšila. Celkový tržby společnosti za uplynulé čtvrtletí vzrostly o 9,4 procenta na 6,2 miliardy dolarů, v souladu s odhady. Pokles prodejů v Číně a Japonsku stále kompenzuje silný severoamerický trh, kde tržby vzrostly o 18 procent.
Společnost uvedla, že objednávky pro divizi v Číně, po očištění o kurzové pohyby, vzrostly o 3 procenta po 10procentním poklesu prodejů v předchozím čtvrtletí. Analytici očekávali třetí pokles objednávek v řadě, o 4,3 procenta. „Nárůst objednávek v Číně je známkou, že je firma na správné cestě, i když růst tržeb v regionu bude v současném čtvrtletí nižší než růst objednávek,“ uvedl finanční ředitel Don Blair.
Společnost poskytla první výhled pro fiskální rok 2014, který se příliš neliší od analytických odhadů. očekává v současném čtvrtletí růst tržeb středně vysokým jednociferným tempem a růst EPS kolem 15 procent. Analytici v průměru očekávají tempo růstu tržeb na 7 procentech a zisku na 14 procentech.
„Daří se nám se zlepšovat, ale ještě není hotovo, budeme potřebovat několik dalších čtvrtletí,“ okomentoval výsledky CFO Blair. loni přistoupil k navýšení cen kvůli vyšším nákladům, což se projevilo meziročním růstem hrubé marže (procento tržeb po odečtení provozních nákladů) z 43,9 na 44,2 procenta. V tomto čtvrtletí čeká další navýšení marže o půl procenta.
se v listopadu dohodl na prodeji své značky kožené obuvi Cole Haan soukromé investiční společnosti Apax Partners za 570 milionů USD. Předtím v květnu oznámil, že chce prodat své značky Cole Haan a Umbro, protože je nepovažuje za své hlavní. Nadále se hodlá zaměřit na svoji největší značku a značky Jordan, Converse a Hurley, jejichž produkty považuje za přirozený doplněk hlavní značky.
(Zdroj: , Bloomberg)