Americké zasilatelské a přepravní společnosti Service (UPS) klesl ve druhém čtvrtletí zisk o čtyři procenta na 1,07 miliardy USD, v přepočtu přes 21 miliard korun. Společnost slabší výsledky zdůvodnila tím, že zákazníci stále více dávají přednost levnějšímu způsobu přepravy.
Analytici slabé výsledky čekali, protože firma vydala profit warning již minulý týden. Celkové příjmy přitom stouply o 1,2 procenta na 13,51 miliardy USD a byly o něco nižší, než odhady analytiků. ve čtvrtletí v průměru přepravila denně 15,7 milionu zásilek, což je o 2,3 procenta více než před rokem.
Přeprava zásilek do zahraničí se zvýšila o pět procent. Zákazníci však upřednostňovali levnější a pomalejší přepravu před dražší expresní a příjmy z přepravy do zahraničí tak v celkové bilanci klesly o 3,4 procenta. Na domácím trhu v USA se objem přepravy zlepšil o 1,9 procenta díky nákupům přes internet. Příjem na balík však stoupl jen o 0,3 procenta.
působí ve více než 220 zemích a oblastech. Firma je, podobně jako její hlavní konkurent , mezi analytiky považována za barometr ekonomické aktivity. Pokud se ekonomice daří dobře, posílají firmy i spotřebitelé více zásilek, zatímco v době hospodářských problémů počet zásilek klesá.
(Zdroj: , Bloomberg, Reuters, AP)