Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Hype je pryč; uživatelé neví co s Apple Watch - blíží se propadák?

Hype je pryč; uživatelé neví co s Apple Watch - blíží se propadák?

9.7.2015 13:35
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Když byl v březnu oznámen oficiální datum pro prodej a datum pro první objednávky spustila se mezi uživateli vlna extáze. Další zářné zařízení, kterým můžete osilnit vaše okolí. Po dvou a půl měsících od startu prodejů Apple Watch hype poměrně rychle vyprchává.

Poslední zprávy o Apple Watch poukazují na to, že uživatelé poněkud těžko hledají využití takového zařízení v praxi. Samozřejmě kromě vtipných obrázků pro ukrácení volných chvil.

Nejvíce alarmující data však přišla tento týden ze Slice Research, kteří sledují elektronické online stvrzenky za nákupy v obchodech. Podle reportu firmy se prodeje Apple Watch od uvedení 24. dubna propadly o 90 %.

Podle firmy prodával Apple méně než 20 000 hodinek denně v USA po počátečních raketových prodejích. V některých dnech jich prodali méně než 10 000, alespoň podle dat poskytnutých Slice Research.

Co je horší, nejvíce ze všech prodaných kusů je model “Sport” s cenovkou 349 USD. Apple připravil i luxusní verzi ve zlatě za cenu 10 000 USD a více v závislosti na provedení. Těch se zatím prodalo méně než 2 000 kusů podle reportu.

Vzhledem k tomu, že Slice svoje data opírá o emailově zasílané doklady při provedení prodeje, nedá se příliš spekulovat o tom, jak moc jsou data spolehlivá.

Wall Street se v poslední době snažil úpěnlivě zjistit, jak se Apple Watch skutečně prodává. Apple to odmítal říci a možná má proto pádný důvod.

Na jedné straně je Apple Watch z hlediska podílu na tržbách Apple zanedbatelné a případný propadák nebude tolik bolet. Na druhé straně se jedná o první zařízení, které bylo vyprodukováno plně v režii nového šéfa, tedy v “post-Jobs-ovské” éře Apple. Tudíž bude sledováno, jak si vlastně vede “první dítě” nového šéfa Tima Cooka.

Apple u svého nového produktu velmi těžce bojuje s nalezením důvodu, proč dlouhodobě používat Apple Watch. Můžete posílat velmi krátké textovky nebo si je číst, sledovat svůj tep, trackovat svůj běh a dokonce poslat výsledek svým známým. Pak si taky kreslit. Ale to je vše. Apple nedokázal zákazníkům (běžným spotřebitelům ne geekům nebo fanouškům) dát dobrý důvod, proč si hodinky pořídit. U iPhone je to naprosto jednoznačné - skvělý design, jednoduché ovládání, intuitivní a spolehlivý operační systém.

Na druhou stranu nikdo ve světě “wearables” nemá na růžích ustláno. Ostatní výrobci jak hodinek, tak třeba fitness trackerů typu FitBit museli a musí bojovat o svou existenci nadále.

Snad první data o Apple Watch od samotného Apple by mohla přinést výsledková sezóna a pravidelný report o výkonu v daném čtvrtletí. Apple chystá zveřejnění svých výsledků na 21. července po uzavření americké obchodní seance.

Zdroj: Slice Research, MarketWatch, Bloomberg

 


Čtěte více:

Chlouba amerického kapitalismu měla výpadek; na NYSE se neobchodovalo
9.7.2015 10:50
Výpadek na jedné z nejslavnějších burz světa New York Stock Exchange p...
Zlatu se letos zoufale nedaří, ztrácí pozici bezpečného přístavu?
9.7.2015 12:35
Zlato se dnes ráno odlepilo od tříměsíčního minima poté, co investoři ...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data