Když byl v březnu oznámen oficiální datum pro prodej a datum pro první objednávky spustila se mezi uživateli vlna extáze. Další zářné zařízení, kterým můžete osilnit vaše okolí. Po dvou a půl měsících od startu prodejů Watch hype poměrně rychle vyprchává.
Poslední zprávy o Watch poukazují na to, že uživatelé poněkud těžko hledají využití takového zařízení v praxi. Samozřejmě kromě vtipných obrázků pro ukrácení volných chvil.
Nejvíce alarmující data však přišla tento týden ze Slice Research, kteří sledují elektronické online stvrzenky za nákupy v obchodech. Podle reportu firmy se prodeje Watch od uvedení 24. dubna propadly o 90 %.
Podle firmy prodával méně než 20 000 hodinek denně v USA po počátečních raketových prodejích. V některých dnech jich prodali méně než 10 000, alespoň podle dat poskytnutých Slice Research.
Co je horší, nejvíce ze všech prodaných kusů je model “Sport” s cenovkou 349 USD. připravil i luxusní verzi ve zlatě za cenu 10 000 USD a více v závislosti na provedení. Těch se zatím prodalo méně než 2 000 kusů podle reportu.
Vzhledem k tomu, že Slice svoje data opírá o emailově zasílané doklady při provedení prodeje, nedá se příliš spekulovat o tom, jak moc jsou data spolehlivá.
Wall Street se v poslední době snažil úpěnlivě zjistit, jak se Watch skutečně prodává. to odmítal říci a možná má proto pádný důvod.
Na jedné straně je Watch z hlediska podílu na tržbách zanedbatelné a případný propadák nebude tolik bolet. Na druhé straně se jedná o první zařízení, které bylo vyprodukováno plně v režii nového šéfa, tedy v “post-Jobs-ovské” éře . Tudíž bude sledováno, jak si vlastně vede “první dítě” nového šéfa Tima Cooka.
u svého nového produktu velmi těžce bojuje s nalezením důvodu, proč dlouhodobě používat Watch. Můžete posílat velmi krátké textovky nebo si je číst, sledovat svůj tep, trackovat svůj běh a dokonce poslat výsledek svým známým. Pak si taky kreslit. Ale to je vše. nedokázal zákazníkům (běžným spotřebitelům ne geekům nebo fanouškům) dát dobrý důvod, proč si hodinky pořídit. U iPhone je to naprosto jednoznačné - skvělý design, jednoduché ovládání, intuitivní a spolehlivý operační systém.
Na druhou stranu nikdo ve světě “wearables” nemá na růžích ustláno. Ostatní výrobci jak hodinek, tak třeba fitness trackerů typu FitBit museli a musí bojovat o svou existenci nadále.
Snad první data o Apple Watch od samotného Apple by mohla přinést výsledková sezóna a pravidelný report o výkonu v daném čtvrtletí. Apple chystá zveřejnění svých výsledků na 21. července po uzavření americké obchodní seance.
Zdroj: Slice Research, MarketWatch, Bloomberg