Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

29.03.2016 15:49
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Platforma pro sdílení videa známá jako YouTube se překvapivě stal jedním z hlavních bojišť marketérů v aktuálním boji jednotlivých kandidátů na prezidentský post v USA. Ukazují to statistiky, které zpracoval sám YouTube a publikoval na svém webu.

YouTube uvedl, že tentokrát je vedená kampaň hlavně online a volební štáby se nebojí utrácet velké sumy za reklamu na YouTube, kde voliči hledají obsah, který se právě vztahuje k prezidentským volbám.

Podle YouTube je evidentní zájem mezi lidmi do 35 let. Starší generace informace a obsah k volebním kampaním hledá také, ale v menším počtu. Je to logické. Starší generace, které se nenarodila v době internetu, nemá takový vztah k novým technologiím.

Je třeba říct, že těch, kteří konzumují video obsah a hledají informace o volbách je 59 % právě pod 35 let. Tedy nezanedbatelná část voličské základny a to si uvědomují i marketéři jednotlivých volebních štábů.

YouTube uvedl, že od dubna 2015 bylo na YouTube shlédnuto 110 milionů hodin videa, které se vztahuje ke kandidátům na prezidenta USA. To je 100krát více než obsahu CNN, C-SPAN, MSNBC a Fox News dohromady. Google takto prezentuje svou sílu vůči tradičním médiím.

To, že se mediální boj přiostřuje, dokládá i nárůst publikovaného obsahu, který se vztahuje k volbám mezi dubnem 2015 a únorem 2016 o neuvěřitelných 485 %. Klíčové pro publikaci videa jsou v kampani jednoduše rozeznatelné události, okolo kterých je provoz největší. Jasně to jsou debaty politiků, samotné hlasování nebo politická prohlášení a vystoupení jednotlivých kandidátů.

YouTube může sloužit i jako lakmusový papírek toho, co jsou ta nejdůležitější témata. Například vyhledávání videí ohledně uprchlíků vzrostlo o 224 %. Dalšími tématy prezidentských voleb je imigrace, kontrola zbraní, stav ekonomiky a také zdravotní péče pro občany USA.

Samozřejmě Google to neříká úplně otevřeně. Ale investice do reklamy jednotlivých štábů jsou to, co může pomoci Google k zlepšeným kvartálním výsledkům tohoto příjmového kanálu. Podle YouTube se objem investic do reklamy na tomto videoportále zvýšil od října 2015 do února 2016 o 294 %.

Reklama, která je spojená s volebními kampaněmi jednotlivých kandidátů tak v únoru tvořila 77 % veškerých výdajů na placenou reklamu plynoucí ke Google. U některých událostí se stalo i to, že YouTube prodal veškerý dostupný objem reklamy, která může být zobrazen.

Zdroj: MotleyFool, YouTube data




Čtěte více:

Výjimečný okamžik - IT sektor se semknul kolem Apple
04.03.2016 13:58
Obyčejně rivalové a soupeři na život a na smrt se ve velmi výjimečných...
Korejský 18násobný světový mistr hry Go byl poražen strojem od Google
09.03.2016 14:50
Není to tak dlouho, kdy IBM postavilo proti mistrovi v šachu Garry Kas...
Světový šampion ve hře go konečně porazil počítač AlphaGo
14.03.2016 8:14
Světový šampion v asijské deskové hře go Jihokorejec I Se-dol dnes kon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.09.2025
14:17Bain: Schodek mezi náklady a příjmy na AI bude do roku 2030 činit 800 miliard dolarů
12:35OECD zlepšila odhad letošního růstu světové ekonomiky na 3,2 procenta
12:14Trigema Real Estate Finance a.s.: Oznámení o výplatě TRIGEMA 7,35/29
12:10Bloomberg: Jestřábí měnová politika žene korunu a forint na špičku světových měn
11:51Průzkum: Téměř pětina Čechů má nyní hypotéku, stejný počet ji plánuje
11:10Rostou akcie, dluhopisy i zlato. Optimismus o AI dostal nový impuls  
10:15J&T Global Finance XVI., s.r.o: Pololetní zpráva k 30.6.2025
10:00Dohoda Nvidie s OpenAI: Na infrastrukturu bude potřeba až pět milionů grafických procesorů
9:31Majitel ČSOB zvažuje koupi nizozemské banky ABN Amro, píše Bloomberg
8:46Rozbřesk: MNB ponechá sazby beze změny navzdory silnému forintu, plíživé posilování koruny nebere konce
8:39Nvidia investuje do OpenAI, v USA je na obzoru tradiční hrozba vládního shutdownu, evropské futures jsou v zeleném  
6:27Gundlach: Riziko vyšší inflace a příliš uvolněné monetární politiky
22.09.2025
20:24PODCAST Týdenní výhled: Sazby ČNB by měly zůstat delší dobu stabilní  
18:14Začne se Mag7 mnohem více podobat zbytku trhu růstem zisků a také valuacemi?
17:24Strategický krok Allwyn do USA: V řádu miliard dolarů získá kontrolu nad PrizePicks a vstoupí do světa DFS
17:00J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Konference pro investory
15:49Technická analýza S&P 500: Býčí trh ještě nemusí být u konce  
15:35Snaha odnaučit AI lhát může vést k lepšímu skrývání lží, ukázal výzkum OpenAI
14:31Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
13:57Pfizer se dohodl na převzetí výrobce léků proti obezitě Metsera

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
14:00HU - Jednání MNB, základní sazba