Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

29.03.2016 15:49
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Platforma pro sdílení videa známá jako YouTube se překvapivě stal jedním z hlavních bojišť marketérů v aktuálním boji jednotlivých kandidátů na prezidentský post v USA. Ukazují to statistiky, které zpracoval sám YouTube a publikoval na svém webu.

YouTube uvedl, že tentokrát je vedená kampaň hlavně online a volební štáby se nebojí utrácet velké sumy za reklamu na YouTube, kde voliči hledají obsah, který se právě vztahuje k prezidentským volbám.

Podle YouTube je evidentní zájem mezi lidmi do 35 let. Starší generace informace a obsah k volebním kampaním hledá také, ale v menším počtu. Je to logické. Starší generace, které se nenarodila v době internetu, nemá takový vztah k novým technologiím.

Je třeba říct, že těch, kteří konzumují video obsah a hledají informace o volbách je 59 % právě pod 35 let. Tedy nezanedbatelná část voličské základny a to si uvědomují i marketéři jednotlivých volebních štábů.

YouTube uvedl, že od dubna 2015 bylo na YouTube shlédnuto 110 milionů hodin videa, které se vztahuje ke kandidátům na prezidenta USA. To je 100krát více než obsahu CNN, C-SPAN, MSNBC a Fox News dohromady. Google takto prezentuje svou sílu vůči tradičním médiím.

To, že se mediální boj přiostřuje, dokládá i nárůst publikovaného obsahu, který se vztahuje k volbám mezi dubnem 2015 a únorem 2016 o neuvěřitelných 485 %. Klíčové pro publikaci videa jsou v kampani jednoduše rozeznatelné události, okolo kterých je provoz největší. Jasně to jsou debaty politiků, samotné hlasování nebo politická prohlášení a vystoupení jednotlivých kandidátů.

YouTube může sloužit i jako lakmusový papírek toho, co jsou ta nejdůležitější témata. Například vyhledávání videí ohledně uprchlíků vzrostlo o 224 %. Dalšími tématy prezidentských voleb je imigrace, kontrola zbraní, stav ekonomiky a také zdravotní péče pro občany USA.

Samozřejmě Google to neříká úplně otevřeně. Ale investice do reklamy jednotlivých štábů jsou to, co může pomoci Google k zlepšeným kvartálním výsledkům tohoto příjmového kanálu. Podle YouTube se objem investic do reklamy na tomto videoportále zvýšil od října 2015 do února 2016 o 294 %.

Reklama, která je spojená s volebními kampaněmi jednotlivých kandidátů tak v únoru tvořila 77 % veškerých výdajů na placenou reklamu plynoucí ke Google. U některých událostí se stalo i to, že YouTube prodal veškerý dostupný objem reklamy, která může být zobrazen.

Zdroj: MotleyFool, YouTube data




Čtěte více:

Výjimečný okamžik - IT sektor se semknul kolem Apple
04.03.2016 13:58
Obyčejně rivalové a soupeři na život a na smrt se ve velmi výjimečných...
Korejský 18násobný světový mistr hry Go byl poražen strojem od Google
09.03.2016 14:50
Není to tak dlouho, kdy IBM postavilo proti mistrovi v šachu Garry Kas...
Světový šampion ve hře go konečně porazil počítač AlphaGo
14.03.2016 8:14
Světový šampion v asijské deskové hře go Jihokorejec I Se-dol dnes kon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
16.07.2025
22:00Wall Street si přes Trumpovo zastrašování Powella připsala další zisky  
18:23Jsou americké akcie drahé, nebo jen nad svým valuačním standardem? To mohou být dvě rozdílné věci
16:55Evropská komise chce výrazně zvýšit sedmiletý rozpočet: z 1,2 na dva biliony eur
16:53Wall Street balancuje kolem včerejšího závěru po slušných datech, výsledcích a varování z technologického sektoru  
16:36Komerční banka, a.s.: Změna členů dozorčí rady KB k 16.7.2025
15:13Výsledky Bank of America: Bankám se daří těžit ze zvýšené volatility na trzích  
14:56Tradeři Goldman Sachs měli žně. Očekávání Wall Street banka nechala daleko za sebou
14:53Morgan Stanley překonala odhady, dařilo se obchodování s akciemi
13:19Naznačují americké indexy korekci?  
13:15Bank of America předčila očekávání, dařilo se tradingu i divizi poskytování úvěrů
12:42Braňo Soták: Nejsou sankce jako sankce, neschopnost ASML potvrdit růst posílá akcie dolů  
12:16Správci fondů posílají hotovost do akce, podle BofA to může být varovný signál
11:38Inflace v Británii v červnu vzrostla na 3,6 procenta, je nejvyšší od února 2024
11:26Akcie automobilky Renault prudce klesají. Firma představila nové vedení a snížila výhled
10:55V příštím roce nemusíme růst, varuje ASML. Akcie padají o 7 %
10:34Bloomberg: Ellison sesadil Zuckerberga z pozice druhého nejbohatšího člověka
10:16Němečtí odborníci navrhují solidární daň pro baby boomery mířící do důchodu
9:52Ceny v průmyslu klesají, zemědělci a potravináři dále zdražují
8:57Rozbřesk: Signál a šum v americké červnové inflaci
8:46Výsledky dodala ASML, sezóna bude pokračovat v americkém finančním sektoru. Evropa zahájí ztrátově  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Abbott Laboratories (06/25 Q2, Bef-mkt)
General Electric Co (06/25 Q2, Bef-mkt)
Novartis AG (06/25 Q2, Bef-mkt)
PepsiCo Inc (06/25 Q2, Bef-mkt)
US Bancorp (06/25 Q2, Bef-mkt)
6:30Nordea Bank Abp (06/25 Q2)
7:00ABB Ltd (06/25 Q2)
7:00EQT AB (03/25 Q1)
7:00Volvo Car AB (06/25 Q2)
7:20Volvo AB (06/25 Q2)
7:30Evolution AB (06/25 Q2)
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:00Interactive Brokers Group Inc (06/25 Q2)
22:01Netflix Inc (06/25 Q2)