Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

YouTube a potažmo Google bude profitovat z amerických prezidentských voleb

29.03.2016 15:49
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Platforma pro sdílení videa známá jako YouTube se překvapivě stal jedním z hlavních bojišť marketérů v aktuálním boji jednotlivých kandidátů na prezidentský post v USA. Ukazují to statistiky, které zpracoval sám YouTube a publikoval na svém webu.

YouTube uvedl, že tentokrát je vedená kampaň hlavně online a volební štáby se nebojí utrácet velké sumy za reklamu na YouTube, kde voliči hledají obsah, který se právě vztahuje k prezidentským volbám.

Podle YouTube je evidentní zájem mezi lidmi do 35 let. Starší generace informace a obsah k volebním kampaním hledá také, ale v menším počtu. Je to logické. Starší generace, které se nenarodila v době internetu, nemá takový vztah k novým technologiím.

Je třeba říct, že těch, kteří konzumují video obsah a hledají informace o volbách je 59 % právě pod 35 let. Tedy nezanedbatelná část voličské základny a to si uvědomují i marketéři jednotlivých volebních štábů.

YouTube uvedl, že od dubna 2015 bylo na YouTube shlédnuto 110 milionů hodin videa, které se vztahuje ke kandidátům na prezidenta USA. To je 100krát více než obsahu CNN, C-SPAN, MSNBC a Fox News dohromady. Google takto prezentuje svou sílu vůči tradičním médiím.

To, že se mediální boj přiostřuje, dokládá i nárůst publikovaného obsahu, který se vztahuje k volbám mezi dubnem 2015 a únorem 2016 o neuvěřitelných 485 %. Klíčové pro publikaci videa jsou v kampani jednoduše rozeznatelné události, okolo kterých je provoz největší. Jasně to jsou debaty politiků, samotné hlasování nebo politická prohlášení a vystoupení jednotlivých kandidátů.

YouTube může sloužit i jako lakmusový papírek toho, co jsou ta nejdůležitější témata. Například vyhledávání videí ohledně uprchlíků vzrostlo o 224 %. Dalšími tématy prezidentských voleb je imigrace, kontrola zbraní, stav ekonomiky a také zdravotní péče pro občany USA.

Samozřejmě Google to neříká úplně otevřeně. Ale investice do reklamy jednotlivých štábů jsou to, co může pomoci Google k zlepšeným kvartálním výsledkům tohoto příjmového kanálu. Podle YouTube se objem investic do reklamy na tomto videoportále zvýšil od října 2015 do února 2016 o 294 %.

Reklama, která je spojená s volebními kampaněmi jednotlivých kandidátů tak v únoru tvořila 77 % veškerých výdajů na placenou reklamu plynoucí ke Google. U některých událostí se stalo i to, že YouTube prodal veškerý dostupný objem reklamy, která může být zobrazen.

Zdroj: MotleyFool, YouTube data




Čtěte více:

Výjimečný okamžik - IT sektor se semknul kolem Apple
04.03.2016 13:58
Obyčejně rivalové a soupeři na život a na smrt se ve velmi výjimečných...
Korejský 18násobný světový mistr hry Go byl poražen strojem od Google
09.03.2016 14:50
Není to tak dlouho, kdy IBM postavilo proti mistrovi v šachu Garry Kas...
Světový šampion ve hře go konečně porazil počítač AlphaGo
14.03.2016 8:14
Světový šampion v asijské deskové hře go Jihokorejec I Se-dol dnes kon...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
20.06.2025
9:09Rozbřesk: Další eskalace íránského konfliktu, jaké mohou být dopady do inflace?
8:52Trump zvažuje útok na Írán, eurozóna zpomaluje a futures se drží v zeleném  
6:01Švýcarská národní banka trestá přebytečné rezervy. Chce tak podpořit aktivitu na finančním trhu
19.06.2025
17:52Scénář Natixisu: Spojené státy ke stagflačnější ekonomice, Evropa na svém potenicálu a ČR u 2 % růstu
17:18Fed nepotěšil Trumpa, evropské akcie klesají a napětí na Blízkém východě roste
17:10Schillerová nečeká dosažení vyrovnaného rozpočtu během příštích čtyř let
17:06Ruská ekonomika je podle ministra hospodářství Rešetnikova na pokraji recese
17:00J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Vnitřní informace
14:36Z farmáře opět traderem. Obnovitelné zdroje přitahují na trh s energiemi staronové hráče  
13:38Britská centrální banka podle očekávání nechala základní sazbu na 4,25 procenta
12:45Rally na rozvíjejících se trzích bude pokračovat navzdory geopolitickému napětí i celním hrozbám, věří stratégové
11:37Norská centrální banka po pěti letech nečekaně snížila základní úrok
10:26Evropa obchoduje v červeném. Fed nepotěšil a napětí kolem Íránu graduje  
9:15Rozbřesk: Jestřábí Fed a hrozba amerického útoku na Írán pomáhají dolaru
8:55Trhy napjatě vyhlížejí možný americký útok na Írán a z Fedu zaznělo varování před inflaci  
6:09První kvartál přinesl silné výsledky. Trhy našly oporu v technologiích a zdravotnictví  
18.06.2025
22:03Fed vyšperkoval stagflační prognózu lehce jestřábí rétoriku
22:02Jestřábí Fed akciové investory příliš nepotěšil, Wall Street zavřela beze změny  
20:18Fed ponechal klíčovou sazbu beze změny, do konce roku nadále očekává dvě snížení
17:14Nippon Steel završila převzetí rivala U.S. Steel, Trump si vymínil zlatou akcii

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
1:30JP - CPI, y/y
14:30USA - Index filadelfského Fedu