má šanci vykázat v letošním roce solidní růst provozního zisku, přestože se potýká s emisním skandálem. Uvedl to na dnešní tiskové konferenci generální ředitel automobilky Matthias Müller. Současně se znovu za aféru omluvil.
Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny nyní pracují na snižování nákladů. "Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu ," řekl Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu. Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz.
Müller rovněž oznámil, že představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem a do roku 2020 chce automobilka 20 nových modelů.
Automobilka rovněž oznámila, že vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 milionu eur za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.
Volkswagen již minulý týden uvedl, že vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur. V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni připravily o zhruba 16,2 miliardy eur. Odbyt automobilů z koncernu loni klesl o dvě procenta na zhruba deset milionů vozů. Celkové tržby společnosti nicméně stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.
Zdroj: ČTK, RTRS