Aktualizováno Počet zákazníků sledujících digitální televizi O2 TV přes internet a mobilní aplikaci se meziročně zvýšil dva a půl krát na téměř 300 tisíc. Dohromady s tradičním sledováním přes set top box tak počet sledujících O2 TV poprvé přesáhl půl milionu
V nedávno skončené aukci frekvencí O2 investovalo nejvíce ze všech operátorů. Pro své zákazníky nakoupilo více než polovinu dostupného spektra, aby pokrylo rostoucí spotřebu dat (meziročně o 80 % více).
Díky rostoucímu zájmu zákazníků o nové služby a jejich historicky nejvyšší loajalitě vzrostl čistý zisk meziročně o 10 % na 2,552 miliard Kč.
I přes pokračující tlak zejména v segmentu firemních zákazníků a od května též dopad nové regulace roamingu se O2 podařilo udržet výnosy na úrovni loňského roku a mírně zvýšit provozní zisk. Svou pozici společnost posílila v segmentu digitální televize O2 TV, mobilních dat a také na Slovensku. Pozitivní odezvu mezi zákazníky zaznamenala O2 u nového neomezeného tarifu pro volání z pevných linek.

„Neomezené volání z pevných linek do všech sítí, které nabízíme od začátku roku, si naši zákazníci oblíbili. Svědčí o tom skutečnost, že s novým tarifem volají o 40 % více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl dokonce o 210 %,“ říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: „Roste také obliba digitální televize O2 TV, kterou si za poslední rok pořídilo 35 tisíc nových zákazníků. Počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil dva a půl krát.“
„Rostoucí zájem zákazníků se pozitivně projevil i v našich finančních výsledcích. Proto jsme mohli investovat do oblastí, které zákazníkům přinesou nové zážitky. Nakoupili jsme další exkluzivní sportovní práva a na začátku srpna tak spustíme nový kanál O2 TV Fotbal. Abychom mohli zákazníkům nabídnout rychlejší mobilní datové připojení, koupili jsme v nedávno skončené aukci frekvencí více než polovinu dostupného spektra,“ doplňuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti.“
Názor Patria
Celkově byla reportovaná čísla mírně nad očekáváním trhu. Pozitivně překvapila zejména provozní část díky striktní kontrole nákladů. Provozní náklady se meziročně snížily o 3,8% a to zejména díky 5,5% meziročnímu poklesu v České republice (insourcing, IT a snížením nákladů na externí call centra). Naopak provozní náklady na Slovensku meziročně vzrostly o 4,2% díky investicím do rozvoje fixního podnikání, říká analytik Patria Ondřej Koňák.
Zdroj: O2 CR