Prodejce vybavení pro domácnost překvapil svými dobrými čísly za poslední kvartál. Po fiasku, jímž byly výsledky maloobchodu z předešlého týdne (jmenovitě Macy’s, Kohl’s a JC Penney), přinesl do místnosti vskutku svěží vítr. Čistý zisk na akcii dosáhl 2,25 USD (+14 % yoy) překonávajíc tím konsensus o 4c. Hrubá marže zůstává proti předešlému roku beze změny na úrovni 33,7 %. Tím nejdůležitějším jsou však údaje o same-store-sales (tržby z prodejen otevřených déle než 1 rok), což je pro maloobchod klíčová metrika. V prostředí, kde takto vyjádřené tržby u konkurence padají již čtvrtým kvartálem, je růst v případě o 6,3 % yoy skvělou zprávou. Nutno však říct, že naši radost trochu zchladil stav zásob, jenž rostl meziročně až o 4,5 %. Říkáme „trochu zchladil“, protože nestíhá na růst celkových tržeb, jež se posouvaly vzhůru o 6,2 % yoy.
Ve světle více než uspokojivých výsledků se management rozhodl přihodit něco málo k výhledu na rok 2017. Celkové tržby by teď měly dosáhnout o 5,3 % vyšší hodnoty než v předešlém roce a same-store-sales směřují k 5,5% růstu. Předešlé hodnoty byly +4,6 % yoy pro obě tyto metriky.
Vzhledem k těmto skvělým dosaženým hodnotám je tak s podivem, že investoři reagují odprodejem akcií. Ty díky tomu ztrácejí 2,5 %. Akcie konkurenčního Lowe’s odepisují 3 %.