Pro americké milovníky fastfoodu, a možná nejen pro ně, je cena nade vše. Uvědomuje si to , který stále více spoléhá na slevy a promo akce, aby si udržel a potažmo nalákal nové zákazníky.
V předešlém kvartále se mu orientace na cenu vyplatila. Srovnatelné tržby na jeho nejdůležitějším trhu v USA stouply meziročně o 4,5 procenta, což odpovídá tržním odhadům.
Tento měsíc představil řetězec na domácí americké půdě nové „výhodné“ menu s cenami už od 1 USD za položku. Je ale otázkou, jak dlouho bude největší světový provozovatel restaurací s rychlým občerstvením schopen udržovat růst právě tímto způsobem, zvlášť když na podobnou notu chce hrát také konkurence. Jídlo už za 1 USD má nejnověji v nabídce i třeba konkurenční Taco Bell, a soupeření v americkém byznysu s fast-foodem je tak opět o něco ostřejší.
Globální srovnatelné tržby v loňském čtvrtém čtvrtletí stouply o 5,5 %, což podle firmy odráží pozitivní návštěvnost ve všech segmentech. Analytický odhad byl na růst o 4,5 %. Tržby sice klesly o 11 % na 5,34 mld. USD, byly ale pořád vyšší než tržní předpoklad, nastavený na 5,23 miliardy. Propad souvisí z pokračujícím odprodejem vlastních restaurací na franšízy.
Čistý zisk společnosti nicméně klesl na 0,87 USD na akcii z 1,44 USD před rokem. Firma to vysvětluje náklady na daňovou reformu, které za loňské čtvrté čtvrtletí vyčíslila na 700 mil. USD. Po očištění o tuto položku nicméně zisk meziročně stoupl o 19 % (o 16 % při konstantních směnných kurzech) na 1,71 USD, zatímco analytický odhad počítal s 1,59 USD.
Celkově byl loňský rok pro firmu usilující o "smysluplný růst" a rostoucí návštěvnost celkově úspěšný. Srovnatelné tržby po celém světě jí v každém z loňských kvartálů rostly o čtyři až sedm procent.
Akcie v úvodu dnešního obchodování klesaly o 1,2 %. V loňském roce titul vyrostl o více než 40 procent a od začátku letošního roku do pondělního závěru je vyšší o 3,3 %.
Zdroje: , BBG, FT