Automobilový průmysl čekají velmi těžké časy. EU příliš rychle utahuje opratě. V současnosti by se po určitou dobu mělo vyrábět co nejvíce aut na CNG, elektrická narazí na trhu na nedostatek baterií (možnosti těžby, výroby). I tak zájem o elektrická auta bude jen zlomkový, lidé velmi brzy přijdou na to, že bez vlastní garáže s nabíječkou se jim to cenově nevyplatí, nehledě na problémy s autem v zimě, kdy topení spotřebuje významnou část kapacity. Takže v těchto ohledech jedná EU slepě, neprozíravě. Problémy masového rozšíření jsou i v nepřipravené energetice, jak u zdrojů, tak v přenosové soustavě. Netřeba připomínat, že zde se uplatní právě jaderný blok, který produkuje bez ohledu na počasí a denní/noční dobu. Vzhledem ke zdražování stále více přetechnizovaných aut brzy odpadnou chudší zájemci o auta do 250 tis.Kč. Nebudou na to mít a ojetiny se pro sankce stále více utahující nebudou kupovat, nehledě na vyšší poruchovost komplikované elektroniky, jež mívá problémy už dříve než po 10 letech. Ještě budeme vzpomínat na starou klasiku. Automobilový průmysl tedy bude ekonomiky zemí stahovat dolů. U nás jsou ještě rezervy ve stavebním průmyslu (který byl za vlády Klause a následovníků téměř zlikvidován). Krize přijde, ale bude to až v období vysokých cen ropy, tak zhruba za 5-6 let, až poptávka převýší nabídku, k tomu se přidá i problém autoprůmyslu. Krize bude vleklá, protože už svět nemá rezervy levné ropy, která dosud pomáhala opětnému růstu. Připravme se na to.
James Bond
