Výroba osobních aut v Česku za 11 měsíců letošního roku klesla o 0,6 procenta na 1,338 milionu vozů. Mírný pokles produkce kopíroval vývoj exportu, který se snížil rovněž o 0,6 procenta na 1,239 milionu aut. Oznámilo to dnes Sdružení automobilového průmyslu.
"Výkonnost automobilového průmyslu je navzdory sílícím hlasům o přicházející krizi stále ve velmi dobré kondici. Výroba v Česku kopíruje vývoj v EU, kde se registrace nových osobních vozidel dostaly díky pozitivnímu vývoji v posledních třech měsících téměř zpět na loňské hodnoty (- 0,3 procenta). Automobilkám se tak podařilo dohnat pomalejší tempo ze začátku roku a podle odhadů zakončí letošní rok zhruba na stejné úrovni jako v loňském rekordním roce," uvedl výkonný ředitel sdružení Zdeněk Petzl.
Největší Škoda Auto zvýšila letos za 11 měsíců produkci o 1,7 procenta na 845.784 automobilů. Nadále se daří kolínské automobilce TPCA, která vyrobila 200.909 vozů, tedy o dvě procenta meziročně více. Nošovická automobilka Hyundai na trh dodala 290.950 aut, což je o 8,2 procenta méně než ve stejném období loňského roku.
Mezi lednem a listopadem bylo v Česku vyrobeno 4773 autobusů, tedy o sedm procent více než ve stejném období loňského roku. Export vzrostl o 4,2 procenta na 4425 kusů, tuzemský odbyt pak vzrostl o 16 procent na 763 autobusů. Lídrem trhu je nadále vysokomýtský výrobce Iveco, který vyrobil 4233 autobusů, což je meziročně o 8,5 procenta více. SOR Libchavy naopak výrobu snížil o tři procenta na 509 vozidel.
Produkce motocyklů Jawa klesla o 29,5 procenta na 1039 strojů. V Česku se prodalo 232 motocyklů, o čtvrtinu více než ve stejném období loni.
Výroba osobních aut v Česku v roce 2018 stoupla o 1,7 procenta na nový rekord 1,437 milionu vozů a rostla již pátý rok v řadě. Export osobních vozidel loni meziročně vzrostl o dvě procenta, zatímco domácí poptávka o 1,7 procenta poklesla.