Odbyt hlavní značky z německého automobilového koncernu se v loňském roce zvýšil o 0,5 procenta na 6,28 milionu vozů. Oznámila to dnes firma.
Značce se podařilo dosáhnout celoročního růstu díky dobrému výkonu v prosinci, kdy se její odbyt meziročně zvýšil o téměř 14 procent na 615.200 vozů, a to zejména v Evropě a v Asii. K růstu přispěla skutečnost, že předloni měly na odbyt negativní vliv komplikace související s přechodem na nový systém testování automobilových emisí WLTP.
"V roce 2019 jsme svou pozici na globálním trhu výrazně zlepšili značným zvýšením tržního podílu. To je jasná známka síly naší značky," uvedl šéf prodeje značky Jürgen Stackmann.
Mezi další značky koncernu patří například , Bentley, Lamborghini, či Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto.
Přesné údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok zatím skupina nezveřejnila. Koncernový šéf Herbert Diess nicméně minulý týden uvedl, že odbyt mírně překonal předloňských 10,83 milionu vozů.