Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: „iPhone moment“ německých automobilek?

Víkendář: „iPhone moment“ německých automobilek?

09.11.2019 8:38
Autor: Redakce, Patria.cz

V roce 2040 by měla končit jedna velká éra německých automobilek. Společnost VW totiž plánuje, že v té době by již neměla vyrábět žádné vozy se spalovacími motory. Ke konci se ale možná chýlí i doba, kdy jsou německé vozy považovány za špičku, co se týče technické dokonalosti. Jak totiž poukazuje Der Spiegel, na změny, které nastaly již na počátku nového století, se německé automobilky nejdříve snažily reagovat snižováním emisí u naftových motorů. A když se ukázalo, že tato strategie nestačí, začaly prostě podvádět. Mezitím jim rostla konkurence v jiných zemích.

Der Spiegel tvrdí, že v Německu se namísto rozvoje elektromobilů zaměřili zejména na „manipulace s dieselovými motory“. A namísto testování autonomních vozů tam vymýšleli všechny možné argumenty proti jejich používání. V Kalifornii a v Číně se mezitím rodil „úplně jiný pohled na automobil a jeho používání“. Zatímco v Německu až donedávna převládal názor, že nové technologie jsou dobré jen pro zdokonalování tradičních vozů a podnikatelských modelů, v USA a v Číně „postavili digitální element do samého středu mobility“.

Daimler se nyní podle Spiegelu snaží všemožně ukázat, že drží krok s dobou. Na veletrhu ve Frankfurtu prezentoval řadu věcí od létajícího taxíku až po vůz poháněný palivovými články. Budoucnost podle jeho šéfů nebude záležet jen na tom, jaký pohon bude v odvětví dominovat, ale i na inteligentních systémech, které budou automobily využívat. Včetně jejich schopnosti budovat a řídit sítě samořídících vozů či poskytovat sdílené služby. Daimler se podle Spiegelu ale obává i konkurence společností, jako je Amazon či Google. Jejich hlasoví asistenti by si totiž „mohli najít cestu z našich příbytků do našich aut“. Daimler tak mohutně investuje do svého asistenta „Hey Mercedes“.

Der Spiegel poukazuje následně na to, že Google a jeho dceřiná společnost Waymo se intenzivně věnují konceptu autonomních vozů včetně neustálého sbírání dat z reálného provozu. Podle nových zpráv je systém firmy v takové fázi, že člověk musí v průměru převzít řízení jen jednou za 11 154 mil, tedy za 18 000 kilometrů. „Čísla německých automobilek jsou ve srovnání s tímto údajem šokující,“ dodává Der Spiegel. Včetně toho, že BMW testuje jen pět autonomních vozů a Mercedes-Benz čtyři, zatímco Waymo jich má 111 a GM 162. U vozů BMW je pak nutná intervence řidiče v průměru každých 1,6 mil.

Německé automobilky jsou pak podle Spiegelu „roky zpožděné“ za americkou Teslou. Ta je předčí například u baterií, ale i v celkovém přístupu. Její lidé totiž staví na tom, že vůz se dá postupně zlepšovat na základě nových aktualizací podobně, jako třeba aplikace v mobilním telefonu. Platí to například i u brzdového systému, jehož software lze optimalizovat díky neustále se zpřesňujícím datům. Německé společnosti se tak Tesle na počátku možná smály, nyní ale musí intenzivně uvažovat o tom, jak s ní bojovat. Včetně toho, zda se neblíží jejich vlastní „iPhone moment“.

Zdroj: Der Spiegel

 

Čtěte více:

Daimler (+5,8 %): Budeme dál šetřit
24.10.2019 10:08
Německá automobilka Daimler zvýšila ve třetím čtvrtletí provozní zisk ...
Tesla vystřídala GM na postu nejhodnotnější americké automobilky
25.10.2019 8:30
Výrobce elektromobilů Tesla díky překvapivě příznivým hospodářským výs...
Zisk GM překonal odhady, firma však zhoršila výhled kvůli stávce
29.10.2019 14:57
Čistý zisk největší americké automobilky General Motors (GM) se ve tře...
Automobilky Fiat Chrysler a PSA Group jednají o fúzi
30.10.2019 8:34
Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles a franco...
Škoda Auto zvedla zisk, koncern Volkswagen však zatemnil výhled
30.10.2019 8:41
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za devět měsíců letošního roku st...
Fiat + Peugeot, aneb jak společně ustát nové, drahé časy
31.10.2019 10:56
Správní rada automobilky Fiat Chrysler (FCA) a dozorčí rada francouzsk...

Váš názor
  •  
    09.11.2019 14:19

    nemyslím si, začátky jsou vždy těžké, ale elektromobily mají budoucnost, podívej se kde byly mobily před 30 lety a kde jsou nyní....nyní jsou soláry rentabilní i bez podpory...a spousty ostatních...
    abc1
    •  
      09.11.2019 18:49

      Nevim o tom, ze by byly ve velkym meritku rentabilni i bez podpory ( ono uz jen to, ze fosilni energie diky vnejsim zasahum (dane, povolenky) zdrazila na dvojnasobek je dotace oze. Ale i kdyby byly uz ted konkurenceschopny, bylo by tomu tak i kdyby se panely nevyrabely v Cine levnejsi pracovni silou, za pomoci levne energie uhli a jeste mozna skrytou statni podporou jejich vyrobcu a exoportu do sveta? Pro srovnani by to chtelo pouzit napr. solarni a vetrnou energii pochazejici z elektraren vyrobenych a postavenych pouze za pomoci solarni a vetrne energie.. Docela otazka, jestli je v soucasnosti vubec mozny solary a vetrniky vyrobit za dobu zivotnosti tolik energie, kolik ji spotrebuje sama jejich vyroba a stavba (vcetne betonu, dopravy, tezby materialu, dekonstrukce, likvidace atd..) Spocitat by to chtelo hlavne proto, ze timhle smerem chce EU jit.
      Ai-kun
  •  
    09.11.2019 12:24

    Podle me se ukaze, ze auta na baterky jsou slepa vetev vyvoje. A automobilky ktery se ted do ev vrhaji na 100% na to dojedou. Uz i v Cine uvazujou o snizeni jejich podpory - a tam se ted prodava zhruba polovina svetove produkce ev .. No, a EU na ten svuj megalomanskej zelenej scam tlacenej ze vsech stran dojede urcite.
    Ai-kun
  •  
    09.11.2019 10:46

    Cela evropa se svymi regulacemi upada a bude upadat. Uz dnes nakupovat evropske akcie chce trosku odvahy a cim vic zeleneho socialismu bude, tim to bude horsi az evropa ztrati ve svete ekonomicky vliv a tim i politicky uplne
    Trade4fun
Aktuální komentáře
13.11.2025
6:06Dluhopisový trh se mění. Proč investoři volí korporace před státy  
12.11.2025
22:01Dow Jones na rekordních hodnotách před hlasováním o ukončení shutdownu  
17:23Pětileté valuační „pravidlo“ – nyní „tentokrát jinak“?
17:21Nejlepší Dlouhodobý investiční produkt alias DIP na trhu nabízí Patria Finance, ocenila prestižní soutěž
17:05Spoření na penzi mají témeř 4 miliony lidí, letos jejich počet klesl
15:36Jakub Blaha: AMD představilo dlouhodobé finanční cíle, zisk má vyrůst o 400 procent  
15:34Goldman Sachs: Americké akcie čeká slabší dekáda, diverzifikujte mimo USA  
14:39Švýcarský On navyšuje výhled a chce být nejprémiovější sportovní značkou na trhu
13:32Foxconn zvýšil zisk o 17 %, chystá spolupráci s OpenAI
13:19Dolar nejatraktivnějším aktivem? Carry strategie poráží akcie i dluhopisy
12:42RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
11:33AI čipy potáhnou AMD k rekordním ziskům, míří na 35% růst tržeb
10:50Akcie jsou na tom dnes smíšeně, pozitivní vývoj však převládá  
10:29Světová poptávka po ropě a plynu může růst až do roku 2050, uvedla agentura IEA
10:03Infineon očekává návrat k růstu tržeb díky zlepšenému výhledu v segmentu umělé inteligence
8:57Rozbřesk: Redukce růstu ve čtvrtém čtvrtletí by měla být do jednoho procentního bodu
8:51CFO ČEZ pro Patria.cz, Infineon sází na AI, AMD predikuje 35% růst tržeb a futures jsou smíšené  
7:59GasNet i jaderný rekord versus padající ceny elektřiny, rozklíčovává výsledky i výhled šéf financí ČEZ Novák
6:09Wells Fargo varuje: Technologie jsou nadhodnocené, je čas realizovat zisky
11.11.2025
22:02Wall Street bez jasného směru: Dow Jones posílil, zatímco Nasdaq mírně ztratil  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00UK - HDP, q/q
8:00UK - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Průmyslová výroba, y/y
14:30USA - CPI, y/y
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.