Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: „iPhone moment“ německých automobilek?

Víkendář: „iPhone moment“ německých automobilek?

09.11.2019 8:38
Autor: Redakce, Patria.cz

V roce 2040 by měla končit jedna velká éra německých automobilek. Společnost VW totiž plánuje, že v té době by již neměla vyrábět žádné vozy se spalovacími motory. Ke konci se ale možná chýlí i doba, kdy jsou německé vozy považovány za špičku, co se týče technické dokonalosti. Jak totiž poukazuje Der Spiegel, na změny, které nastaly již na počátku nového století, se německé automobilky nejdříve snažily reagovat snižováním emisí u naftových motorů. A když se ukázalo, že tato strategie nestačí, začaly prostě podvádět. Mezitím jim rostla konkurence v jiných zemích.

Der Spiegel tvrdí, že v Německu se namísto rozvoje elektromobilů zaměřili zejména na „manipulace s dieselovými motory“. A namísto testování autonomních vozů tam vymýšleli všechny možné argumenty proti jejich používání. V Kalifornii a v Číně se mezitím rodil „úplně jiný pohled na automobil a jeho používání“. Zatímco v Německu až donedávna převládal názor, že nové technologie jsou dobré jen pro zdokonalování tradičních vozů a podnikatelských modelů, v USA a v Číně „postavili digitální element do samého středu mobility“.

Daimler se nyní podle Spiegelu snaží všemožně ukázat, že drží krok s dobou. Na veletrhu ve Frankfurtu prezentoval řadu věcí od létajícího taxíku až po vůz poháněný palivovými články. Budoucnost podle jeho šéfů nebude záležet jen na tom, jaký pohon bude v odvětví dominovat, ale i na inteligentních systémech, které budou automobily využívat. Včetně jejich schopnosti budovat a řídit sítě samořídících vozů či poskytovat sdílené služby. Daimler se podle Spiegelu ale obává i konkurence společností, jako je Amazon či Google. Jejich hlasoví asistenti by si totiž „mohli najít cestu z našich příbytků do našich aut“. Daimler tak mohutně investuje do svého asistenta „Hey Mercedes“.

Der Spiegel poukazuje následně na to, že Google a jeho dceřiná společnost Waymo se intenzivně věnují konceptu autonomních vozů včetně neustálého sbírání dat z reálného provozu. Podle nových zpráv je systém firmy v takové fázi, že člověk musí v průměru převzít řízení jen jednou za 11 154 mil, tedy za 18 000 kilometrů. „Čísla německých automobilek jsou ve srovnání s tímto údajem šokující,“ dodává Der Spiegel. Včetně toho, že BMW testuje jen pět autonomních vozů a Mercedes-Benz čtyři, zatímco Waymo jich má 111 a GM 162. U vozů BMW je pak nutná intervence řidiče v průměru každých 1,6 mil.

Německé automobilky jsou pak podle Spiegelu „roky zpožděné“ za americkou Teslou. Ta je předčí například u baterií, ale i v celkovém přístupu. Její lidé totiž staví na tom, že vůz se dá postupně zlepšovat na základě nových aktualizací podobně, jako třeba aplikace v mobilním telefonu. Platí to například i u brzdového systému, jehož software lze optimalizovat díky neustále se zpřesňujícím datům. Německé společnosti se tak Tesle na počátku možná smály, nyní ale musí intenzivně uvažovat o tom, jak s ní bojovat. Včetně toho, zda se neblíží jejich vlastní „iPhone moment“.

Zdroj: Der Spiegel

 

Čtěte více:

Daimler (+5,8 %): Budeme dál šetřit
24.10.2019 10:08
Německá automobilka Daimler zvýšila ve třetím čtvrtletí provozní zisk ...
Tesla vystřídala GM na postu nejhodnotnější americké automobilky
25.10.2019 8:30
Výrobce elektromobilů Tesla díky překvapivě příznivým hospodářským výs...
Zisk GM překonal odhady, firma však zhoršila výhled kvůli stávce
29.10.2019 14:57
Čistý zisk největší americké automobilky General Motors (GM) se ve tře...
Automobilky Fiat Chrysler a PSA Group jednají o fúzi
30.10.2019 8:34
Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles a franco...
Škoda Auto zvedla zisk, koncern Volkswagen však zatemnil výhled
30.10.2019 8:41
Provozní zisk automobilky Škoda Auto za devět měsíců letošního roku st...
Fiat + Peugeot, aneb jak společně ustát nové, drahé časy
31.10.2019 10:56
Správní rada automobilky Fiat Chrysler (FCA) a dozorčí rada francouzsk...

Váš názor
  •  
    09.11.2019 14:19

    nemyslím si, začátky jsou vždy těžké, ale elektromobily mají budoucnost, podívej se kde byly mobily před 30 lety a kde jsou nyní....nyní jsou soláry rentabilní i bez podpory...a spousty ostatních...
    abc1
    •  
      09.11.2019 18:49

      Nevim o tom, ze by byly ve velkym meritku rentabilni i bez podpory ( ono uz jen to, ze fosilni energie diky vnejsim zasahum (dane, povolenky) zdrazila na dvojnasobek je dotace oze. Ale i kdyby byly uz ted konkurenceschopny, bylo by tomu tak i kdyby se panely nevyrabely v Cine levnejsi pracovni silou, za pomoci levne energie uhli a jeste mozna skrytou statni podporou jejich vyrobcu a exoportu do sveta? Pro srovnani by to chtelo pouzit napr. solarni a vetrnou energii pochazejici z elektraren vyrobenych a postavenych pouze za pomoci solarni a vetrne energie.. Docela otazka, jestli je v soucasnosti vubec mozny solary a vetrniky vyrobit za dobu zivotnosti tolik energie, kolik ji spotrebuje sama jejich vyroba a stavba (vcetne betonu, dopravy, tezby materialu, dekonstrukce, likvidace atd..) Spocitat by to chtelo hlavne proto, ze timhle smerem chce EU jit.
      Ai-kun
  •  
    09.11.2019 12:24

    Podle me se ukaze, ze auta na baterky jsou slepa vetev vyvoje. A automobilky ktery se ted do ev vrhaji na 100% na to dojedou. Uz i v Cine uvazujou o snizeni jejich podpory - a tam se ted prodava zhruba polovina svetove produkce ev .. No, a EU na ten svuj megalomanskej zelenej scam tlacenej ze vsech stran dojede urcite.
    Ai-kun
  •  
    09.11.2019 10:46

    Cela evropa se svymi regulacemi upada a bude upadat. Uz dnes nakupovat evropske akcie chce trosku odvahy a cim vic zeleneho socialismu bude, tim to bude horsi az evropa ztrati ve svete ekonomicky vliv a tim i politicky uplne
    Trade4fun
Aktuální komentáře
14.07.2025
18:05Důvěryhodnost amerických obligací na úrovni Řecka a Itálie?
17:15Trumpova cla zatím trhy výrazně nerozhodila. USA otevřely lehce v červených číslech  
16:48Začala výsledková sezóna. První přijdou na řadu velké banky, ve čtvrtek reportuje Netflix
15:10Další záminka, jak se zbavit Powella? Renovace Fedu nabobtnala na 2,5 miliardy
14:07Cena kryptoměny bitcoin poprvé překročila hranici 123 000 dolarů
13:31Týdenní výhled: Nových a vyšších cel se trhy stále příliš nebojí  
12:05Trhy vstupují do nového týdne lehce negativně, reakce na další várku cel zůstávají tlumené  
11:59Trump eskaluje celní hrozbu. 30% sazba může vést k recesi v EU, jednání pokračují
11:02Žádná krize, žádné 'cuty'. Mishkin varuje před unáhleným krokem Fedu
9:41Francie dá v příštích dvou letech na obranu dalších 6,5 mld. eur, uvedl Macron
8:52EU vyčkává s cly na USA, ČEZ chystá soláry a bitcoin láme další rekordy. Futures jsou v červeném  
8:35Rozbřesk: Trump přitvrzuje, vůči EU oznámil 30% clo. Nemusí však jít o hotovou věc
5:58Dluhopisová hra americké vlády a nemoudré volání po nižších sazbách
13.07.2025
15:08Leipziger: Dolar zůstává klíčový pro mezinárodní finanční stabilitu
10:12Víkendář: Švýcarské řešení bankovních krizí a problému „příliš velké na to, aby padly“
12.07.2025
15:03Americký kryptomerkantilismus jako nástroj na posílení pozice dolaru ve světové ekonomice
10:20Víkendář: Přeceňované sjednocení Itálie a ta horší stránka finanční podpory regionům
6:52Investiční výhled pro 2H25 - Zvykáme si na chaos: Shrnutí
11.07.2025
17:43Poškozují rekordní odkupy finanční zdraví firem?
16:25Americké technologické firmy na vzestupu: Arista Networks dostává nový impuls  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
4:00Čína - Obchodní bilance, mld. USD
10:00CZ - Běžný účet, mld. Kč