Ikona trhu s luxusem Bernard Arnault byl projevy koronaviru na finančních trzích zasažen v některých okamžicích nejtvrději napříč světem. Zatímco v loňském roce majetek majitele značek Christian Dior nebo Louis Vuitton a člena miliardářského žebříčku v podobě Bloomberg Billionaires Indexu vzrostl vůbec nejvíce z této pětistovky majetných, od počátku letošního roku se jeho ztráty pohybují v desítkách miliard dolarů. Včerejší výrazný růst na trzích i jemu mnohé vrátil: zhodnocením o 11,3 miliardy dolarů za den obsazuje mezi miliardáři čtvrtou příčku za Jeffem Bezosem, Billem Gatesem a Warrenem Buffettem a před Markem Zuckerbergem nebo Larry Pagem.
Čistá hodnota jmění Bernarda Arnaulta od počátku roku 2020 s rozvojem pandemie koronaviru padla o 35,2 miliardy amerických dolarů. Včera mu tržní růst akcií Christian Dior nebo navrátil 11,3 miliardy dolarů.
Tabulka: Bloomberg Billionaires Index, stav k 25. 3. 2020

Pohyby Arnaultova jmění jen dokládají nynější prudkou volatilitu trhů v souvislosti koronaviru. I Arnault se do boje s virem zapojil dle svých možností, dodávkami ochranných zdravotnických pomůcek nebo účastí výrobny parfémů Dior na předměstí Orléans do produkce desinfenčních prostředků na bázi alkoholu, které francouzským autoritám teď poskytuje zdarma. Přenastavení produkce trvalo méně než 72 hodin. Jak informují agentury, Arnault získal a objednal z Číny pro Francii 40 milionů zdravotních masek, prvních 10 milionů z nich má být dodáno a rozdáno v horizontu týdne.
Mimochodem, pro takové zprávy můžeme i na domácí akciový trh. O podobném kroku dnes ráno informovala například Spirits Group. Za běžných okolností především producent alkoholických nápojů také v prostředí koronavirové nákazy zahájil produkci desinfečních prostředků, potřebných v boji s virem. Firma ve výrobě v Plzni již připravila 90 tisíc 200ml balení a produkci je připravena navyšovat a darovat do medicínské distribuce na potřebná místa i personál maloobchodního prodeje, informovala dnes ráno.
Arnault drží vedle podílů v řetězci a Christina Dior také část akcií další pařížské luxusní značky nebo potravinářského řetězce . Na trh s luxusem vstoupil v roce 1984 akvizicí tehdy textilní značky Christian Dior. O čtyři roky později některé z neklíčových oblastí podnikání firmy odprodal a z výnosu pořídil svou účast na LVMH.