Aktualizováno Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) dosáhla ve druhém letošním čtvrtletí čistého zisku, meziročně nižšího o 29 procent a tržeb a úrovně OIBDA meziročně nižších o 26 procent. Podle vedení společnosti červencový a srpnový průběh byznysu napovídají návratu na úrovně, obvyklé v předchozím roce. očekává souhlas Evropské komise s převzetím ze strany PPF v průběhu třetího letošního čtvrtletí, pracuje s termínem dokončení fúze před 27. říjnem. Titul v úvodu pražského obchodování posiluje o více jak 4 % k 94 korunám za akcii.
ve druhém čtvrtletí dosáhla čistého zisku 31,2 milionu korun, což je meziroční pokles o 29 procent. Čisté tržby na úrovni 135,5 milionu dolarů i výsledek OIBDA na úrovni 54,5 milionu dolarů pak znamenají meziroční pokles o 26 procent.
Výdaje na TV reklamu klesly meziročně o 21 procent v běžných a 17 % ve stálých cenách. Hotovost, generovaná z provozních aktivit, nicméně stoupla o 11 % na úroveň 155 milionů dolarů. Poměr čistého zadlužení dosahuje ke konci června 2,4násobek, což odpovídá počátku roku 2020. „Období jsme zakončili s hotovostí 176,1 milionu USD a celkovou dostupnou likviditou 251,1 milionu dolarů,“ uvedla firma v prohlášení.
Finanční výsledky po polovině roku 2020:
Proces fúze s PPF zahájila k datu 27. října roku 2019 a na základě průběžných informací firma očekává, že fúzi dokončí před shodným letošním datem. připomíná schválení 99 % hlasů na valné hromadě 27. února 2020 a očekává souhlasné stanovisko Evropské komise „ve třetím čtvrtletí“.
„Naše podnikání vykázalo v průběhu pandemie COVID-19 odolnost. Udrželi jsme naše marže, naše cash flow jsme navýšili. Ač měla pandemie negativní dopad na reklamní trhy v regionu, většina z propadu se odehrála v dubnu a květnu a počínaje červnem dosahuje vývoj významného zlepšení. … Naše finanční pozice zůstává silná,“ uvedli v prohlášení šéfové firmy Michael Del Nin a Christoph Mainusch.