Americkému výrobci nealkoholických nápojů ve čtvrtém čtvrtletí klesl čistý zisk o 28 procent na 1,3 miliardy USD. Tržby se ale zvýšily. Mimo jiné díky tomu, že firma zvýšila ceny, aby tak částečně kompenzovala růst nákladů. Vyplývá to z výsledků hospodaření, které dnes podnik zveřejnil. Za celý fiskální rok se zvýšily tržby i zisk a firma oznámila, že zvýší dividendu.

Firma koncem loňského roku zvýšila ceny svých nápojů i občerstvení. Prudký růst nákladů prakticky na všechno od hliníkových plechovek přes práci až po dopravu však vyvolává mezi analytiky obavy, že toto zdražení nebude stačit k vyrovnání poklesu marží.
Čisté tržby se ve čtvrtletí zvýšily o 12,4 procenta na 25,25 miliardy USD. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří v anketě společnosti Refinitiv čekali tržby 24,24 miliardy USD. Tržby se přitom zvýšily ve všech regionech.
V letošním roce očekává firma očištěný zisk na akcii 6,67 USD. To je méně, než odhadují analytici. Jejich prognózy počítali se ziskem 6,73 USD na akcii.
Firma dnes také oznámila, že o sedm procent zvýší roční dividendu. Zahájí také nový program odkupu akcií za deset miliard USD.
Zdroj: Patria, ČTK, Blooberg