Německému výrobci sportovních vozů Porsche klesl v loňském roce odbyt o tři procenta na 310.718 vozů. Hlavní příčinou byl slabý prodej v Číně, v ostatních regionech se prodej zvýšil, oznámila dnes automobilka. Porsche je součástí automobilového koncernu Volkswagen. Odbyt v Číně se snížil o 28 procent na 56.887 vozů. Podle automobilky to způsobila především náročná ekonomická situace v regionu. Čínští spotřebitelé se stále více zdráhají utrácet za luxusní zboží kvůli slábnoucímu hospodářskému růstu, který v zemi způsobila hlavně krize na realitním trhu. Automobilka v říjnu uvedla, že v Číně omezí dealerskou síť. V Německu se odbyt zvýšil o 11 procent. V Evropě bez Německa pak vzrostl o osm procent a v Severní Americe o jedno procento. Nejprodávanějším modelem byl Cayenne. Zákazníkům automobilka dodala 102.889 těchto vozů, což bylo o 18 procent více než předloni. Podíl elektrifikovaných vozů na celkovém prodeji se zvýšil na 27 procent z předloňských 22 procent. Z toho čistě elektrické vozy měly na prodeji elektrifikovaných aut skoro poloviční podíl.