Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ERÚ: Cena elektrické energie v roce 2009 stoupne u E.ON Distribuce o 16,4 % a u ČEZ o 9,9 %

ERÚ: Cena elektrické energie v roce 2009 stoupne u E.ON Distribuce o 16,4 % a u ČEZ o 9,9 %

24.11.2008 11:07
Autor: mediafax

PRAHA (MEDIAFAX) - Cena elektrické energie v roce 2009 stoupne u E.ON Distribuce o 16,4 procenta a u ČEZ o 9,9 %. Uvedl to v pondělí Energetický regulační úřad (ERÚ).

Zvýšení cen se pro konkrétní zákazníky bude lišit v závislosti na regionu, kde je odběratel připojen k elektrizační soustavě, a to s ohledem na výrazné regionální vlivy v jednotlivých distribučních soustavách. Odlišné nárůsty mohou být způsobeny rovněž zvolenou sazbou, odlišným charakterem a množstvím spotřeby a především volbou dodavatele elektřiny.

"Za pozitivní zprávu považuji, že dvě ze tří distribučních společností zareagovaly na očekávaný propad spotřeby elektřiny a stlačily cenový nárůst v příštím roce na jednocifernou úroveň. Český trh s elektřinou je již několik let plně liberalizovaný a zákazníci si tak mohou vybrat, od kterého dodavatele budou elektřinu odebírat," řekl k cenám elektřiny ministr průmyslu a obchodu Martin Říman (ODS).

"ČEZ své ceny navyšuje nejméně ze všech distributorů elektřiny. Důvodem bude nejspíš to, že jsme nakoupili elektrickou energii pro své zákazníky výhodněji a na dva roky prostřednictvím dvouletého produktu Compound, který se obchodoval při rozjezdu burzy s výrazně nižší cenu elektrické energie pro rok 2009, než kolik činila tato cena o rok později," uvedl ke zvýšení cen Ladislav Kříž, mluvčí ČEZ. "Tuto cenově výhodnou elektřinu se navíc ČEZ rozhodl poskytnout svým zákazníkům v nákupních cenách bez ohledu na další růst cen elektřiny na trhu," dodal.

Druhým faktorem nižších cen elektřiny ČEZ, než nabízí konkurence, je podle Kříže skutečnost, že s ohledem na finanční krizi, se ČEZ rozhodl vzdát podstatné části své prodejní marže. "Pro dodavatele s dlouhodobými plány, jako je ČEZ, je podstatné budovat dlouhodobý vztah se svými zákazníky. Uvedeným krokem chce ČEZ Prodej umožnit svým zákazníkům stabilizovat svou situaci v době finanční a ekonomické krize," dodává Kříž.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
    Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    ČasUdálost
    9:00CZ - PPI, y/y
    11:00EMU - CPI, y/y