Bill George, člen správní rady společnosti pro The Economist Video sdělil, že z uplynulé krize je lekcí číslo jedna to, že jsme velmi pomalí v reakci na změnu reality. Krize se změnila z finanční na krizi trhu práce a zdravotnictví. I v těchto oblastech však politici stále hledají jen krátkodobá řešení. Finanční instituce byly v reakci na realitu také pomalé, měly málo kapitálu a likvidity. Vedení těchto firem by nyní mělo přijít s návrhy, co je potřeba udělat; bohužel se tak ale neděje, protože se bojí veřejnosti, právníků a politiků. Tento strach vede i k tomu, že ze strachu z následků nepřiznají své pochybení - to je ovšem velmi hrubá chyba. Zejména velké firmy by nyní měly stát v čele změn.
Diskuze na toto téma pobíhá podle slov Georgeho i v – jak zajistit dlouhodobý úspěch této firmy i jaká je její role v ekonomice; vedle toho se diskutuje o složitém tématu odměn. Goldman se nyní stal hlavním cílem hněvu zaměřeného proti Wall Street, „mohli bychom říkat, že je to nespravedlivé, ale prostě je to tak,“ sdělil George. V této firmě tak podle jeho mínění musí dojít k určitým omezením, musí uznat důležitost pomoci vlády, ale na druhou stranu nemůže říci, že příštích pět let nebude platit bonusy.
George míní, že prezident Obama promarnil období své největší popularity tím, že se nezaměřil na nejvýznamnější problémy, kterými jsou energie, zdravotnictví a trh práce. Ten se snaží podpořit krátkodobými opatřeními, například snižováním daní, které mělo jen velmi omezený účinek. Pracovní místa vytvářejí malé podniky a ty je třeba podporovat. V prosinci se ale zdálo, že se prezident začíná tomuto problému řádně věnovat, přestože mu někteří ekonomové tvrdí, že problém na trhu práce existuje jen kvůli tomu, že se jeho oživení opožďuje za vývojem ekonomiky. Podle Georgeho je na tom ale americký trh práce špatně ze strukturálního hlediska a záchranou bude proto jen inovace, která je silnou stránkou USA. „Výroba triček se do USA nevrátí, tu nechme Číně, zaměřit se musíme na kreativitu,“ říká George a poukazuje v této souvislosti například na to, co dokázal Steve Jobs.
Za jádro vzniku finanční krize George považuje lidi ve vedení firem, kteří se zaměřují na krátkodobé cíle – ve finančních institucích i jinde. Je nutné se zaměřit na to, jak budovat budoucnost, jak je například běžné ve firmách či . Potřebujeme tedy novou generaci vůdců a ta se v korporátním světě již objevuje; i z Wall Street odchází stará generace, i když není jisté, „zda se ti noví poučili“.
(Zdroj: The Economist Video)