Berlín (ČTK) - Maloobchodní tržby v Německu se v březnu v reálném vyjádření o 2,4 procenta snížily, zatímco v únoru vykázaly růst o 1,1 procenta. Sdělil to dnes tamní statistický úřad. Výsledek je pro analytiky překvapením, protože se čekalo, že tržby se výrazněji nezmění. V meziročním srovnání jsou tržby o 2,7 procenta vyšší, což je naopak lepší výsledek, než se čekalo.
Březnový pokles tržeb naznačuje, že němečtí spotřebitelé možná nejsou v tak dobré kondici, jak se předpokládalo. Meziroční růst je ale povzbudivý, protože ukončil desetiměsíční období vytrvalého poklesu. Analytici čekali, že pokles bude v březnu ještě pokračovat a dosáhne 0,6 procenta.
Data se opírají o tržby v sedmi spolkových zemích, které se na celkovém obratu maloobchodu v Německu podílejí asi ze 76 procent.
"Březnový pokles nám znovu ukazuje smutný obraz vývoje soukromé spotřeby v Německu: kocovina z výprodejů na konci sezony. Maloobchodní tržby snad v každém roce klesají, když v Německu skončí tradiční zimní výprodeje," řekl ekonom finančního ústavu (6,96 EUR, 1,10%) Financial Markets Carsten Brzeski.
V nominálním vyjádření se maloobchodní tržby v Německu v březnu snížily o 1,8 procenta. Meziročně vykázaly vzestup o 3,9 procenta.