Aktualizováno Poskytovatel služeb v oblasti správy a šíření internetového videa (208 CZK, 5,31%) získal od mediální společnosti China United Television zakázku na video platformu pro šíření po Číně. Hodnota transakce sice nebyla firmou oznámena, ale spekuluje se, že by se mohlo jednat o jednu z největších zakázek v historii společnosti.
China United Television je nová mediální platforma, kterou v Číně vyvinulo konsorcium 19 vedoucích firem v oblasti televize a novin, v čele s Shenzhen Media Group. Platforma od KIT digital, k jejímuž oficiálnímu představení došlo na konci minulého týdne, umožní čínským televizím přenášet obsah prostřednictvím PC a chytrých mobilních telefonů, včetně platforem Apple a Android, milionům diváků v celé Číně. Své vysílání zároveň budou moci po celé zemi šířit stovky regionálních a městských televizních stanic. KIT digital zároveň uzavřela strategické partnerství se společností Shenzen Sun Camera Web Technology, což by mělo firmě pomoci s lokalizací produktů na čínském trhu.
„Jsme nadšeni a poctěni, že jsme byli vybráni tímto novým celorepublikovým konsorciem, abychom šířili jejich obsah na obrazovky milionů diváků napříč Čínou,“ komentoval získanou zakázku generální ředitel Kaleil Isaza Tuzman.
Společnost již na konci loňského roku oznámila záměr vytvořit v prvním kvartále roku 2011 novou divizi KIT China, která by kromě Číny měla poskytovat služby společnosti také na území Tchaj-wanu a Hongkongu. Pobočka měla podle prosincových plánů zaměstnávat asi 30 lidí v Taipei, hlavním městě Tchaj-wanu, a v čínském městě Chengdu. Investici do nové divize odhadl na 3 mil. USD. Pod novou divizi spadají i dřívější obchodní kanceláře v Taipei a Pekingu. Generálním ředitelem KIT China se stal Morse Chen, který v Číně vybudoval první prémiový IP videoportál Webs-TV (dnes Yam.com), jehož tržby od založení v roce 1999 do roku 2007 (kdy z podniku odešel) dosáhly téměř 50 milionů dolarů.
„S Pekingem jako regionálním ústředím a další velkou obchodní kanceláří v Šen-čen, je Čína rozhodně naší hlavní cestou k růstové strategii v Asii a my jsme odhodláni poskytnout čínským televizním, telekomunikačním a jiným velkým společnostem plný servis v oblasti IP video řešení pro podporu jejich růstu a rozvoje,“ uvedl dnes Steve Chung, manažer pro oblast Asie a Pacifiku.
"Získání velkého klienta jakým je China United Television jen potvrzuje schopnost společnosti růst nejen přes akvizice ale i organicky. Očekáváme, že KIT digital letos zdvojnásobí tržby, přičemž třetinou by se na celkovém nárůstu měl podílet organický růst a zbytku růstu by měly napomoct loňské a letošní akvizice. Zprávu vnímáme pozitivně," komentoval dnešní zprávu Tomáš Tomčány, analytik Patria Finance.
(Zdroj: KIT digital, čtk)