Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Američanům v únoru rostly výdaje 4krát rychleji než příjmy. Důvěra spotřebitelů dále roste

Američanům v únoru rostly výdaje 4krát rychleji než příjmy. Důvěra spotřebitelů dále roste

30.3.2012 16:32
Autor: Redakce, Patria Online

Spotřebitelské výdaje ve Spojených státech v únoru stouply o 0,8 procenta, nad odhady ekonomů, a zaznamenaly tak nejprudší tempo růstu za posledních sedm měsíců. Stalo se tak navzdory slabšímu, než očekávanému růstu příjmů Američanů. Údaje naznačují, že hospodářský růst v prvním čtvrtletí možná nezpomalil tak výrazně, jak ekonomové předpokládali.

Analytici očekávali, že výdaje vykážou za únor nárůst o 0,6 procenta. Ministerstvo dnes rovněž opravilo lednové tempo růstu výdajů na 0,4 procenta z původně ohlášených 0,2 procenta. Osobní příjmy se v únoru zvýšily pouze o 0,2 procenta, ačkoli analytici počítali s nárůstem o 0,4 procenta, i zde však došlo naopak k sestupné revizi za leden na 0,2 procenta z 0,3 procenta.

"Osobní výdaje byly silnější, než se očekávalo, což je velmi povzbudivé. Nárůst výdajů je úzce spojený s lepšími údaji o zaměstnanosti," uvedl analytik Boris Schlossberg ze společnosti GFT. Guy LeBas z Janney Montgomery Scott ale varoval, že agresivita, s níž spotřebitelé navyšují své výdaje je přílišná. „Spotřebitelé prostě nespoří dost na to, aby v delším časovém horizontu mohli tyto výdaje udržet,“ dodal.

Dnešní várka amerických makrodat pokračovala v 15:45 Chicagským indexem nákupních manažerů, který poskytl horší než očekávaný údaj 62,2 bodu při očekávaném poklesu na 63,0 bodu z předchozích 64,0 bodů. O deset minut později byl publikován klíčový údaj o důvěře spotřebitelů University of Michigan. Dle něj spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v březnu vzrostla na více než roční maximum, když optimismus ohledně pracovních míst a v oblasti spotřebitelských příjmů převážil nad vyššími cenami u paliv čerpacích stanic, ukázala zpráva.

Konečné výsledky průzkumu, jejž sestavují Thomson Reuters a Michiganská univerzita na základě dotazování mezi 500 americkými domácnostmi, ukázaly růst indexu spotřebitelského sentimentu na 76,2 bodu, což je nejvyšší úroveň od února 2011. Index vzrostl z předchozích 75,3 bodu, analytici dle konsensu Bloomberg přitom očekávali růst jen na 74,5 bodu ze 74,3 bodu.

"Spotřebitelská důvěra se pohnula výš, když příznivější trendy u příjmů a pracovních míst kompenzují rostoucí ceny benzinu," uvedl ve zprávě ředitel průzkumu Richard Curtin. Dílčí index současných ekonomických podmínek stoupl na 86,0 bodu, rovněž nejvyšší úroveň od loňského února. Ukazatel očekávání spotřebitelů pak na konci března dosáhl 69,8 bodu ve srovnání se 68,0 v polovině měsíce a 70,3 bodu na konci února.

(Zdroj: Reuters, CNBC, ČTK, Bloomberg)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data