Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Yahoo! se nedaří zvýšit tržby, investoři upínají naděje k nové ředitelce

Yahoo! se nedaří zvýšit tržby, investoři upínají naděje k nové ředitelce

18.7.2012 9:29

Internetová společnost Yahoo! oznámila, že za druhé čtvrtletí letošního roku dosáhla meziročně stabilních tržeb, zatímco zisk překonal odhady. Společnost se potýká s nedostatkem růstu, před novou generální ředitelkou Marissou Mayerovou, která se postu zhostila včera, tak stojí mnoho výzev. Akcie Yahoo! po výsledcích v rámci pre-marketu nepředvedly výraznější pohyb, když poklesly o 0,3 procenta na 15,55 USD

 
Tržby za 2Q činily po odečtení provizí 1,08 miliardy dolarů, což je meziročně vyšší číslo o méně než procento. Sama společnost očekávala výnosy v rozmezí 1,03 až 1,14 mld. USD, zatímco konsensus trhu byl na úrovni 1,1 mld. USD. Čistý zisk za tři měsíce do konce června klesl o čtyři procenta na 226,6 milionů USD 18 centů na akcii), zatímco očištěný zisk na akcii činil 27 centů a překonal průměrný konsensus 23 centů.

Výsledky ve druhém čtvrtletí stáhly dolů mimořádné náklady spojené s propouštěním, které činily 136 milionů USD. Firma propustila 1500 lidí a na konci června měla 12.500 zaměstnanců.

Největší zisk Yahoo! přišel ve čtvrtletí z podílů v Yahoo Japan a čínské firmě Alibaba Group. Zisk z těchto podílů činil celkem 180 milionů USD a meziročně se zvýšil o 65 procent. Yahoo! se již dohodla na prodeji poloviny z 40procentního podílu ve firmě Alibaba za zhruba sedm miliard USD. Dohoda by měla být dokončena v letošním roce. Slabé výsledky však hlásí internetové partnerství ve vyhledávání s firmou Microsoft. Mírně se snížily také ceny za internetovou reklamu v Evropě. Yahoo! zatím neposkytla výhled na třetí čtvrtletí, což pro ni není obvyklé.

Společnost zaostává za konkurenty jako Facebook a Google ve zvyšování příjmů z reklamy, které tvoří klíčovou část celkových tržeb. Investoři sází na to, že nová generální ředitelka Marissa Mayerová tento trend zvrátí. Mayerová působila 13 let ve firmě Google a je pátou ředitelkou firmy za pět let. Její předchůdci v Yahoo! se slábnoucími výsledky bojovali spíše snižováním stavu zaměstnanců. „Je mnohem jednodušší řídit náklady než zvyšovat tržby. Ona by mohla znamenat pro firmu zvrat,“ míní analytik BGC Partners Colin Gillis. Společnost EMarketer odhaduje, že podíl Yahoo! na internetové reklamě v USA klesne letos na 9,1 procenta z loňských 11 procent ve prospěch největších konkurentů Google a Facebook.

(Zdroj: Bloomberg, čtk, AP)


Čtěte více:

Yahoo nově povede Mayerová z Google. Ta však brzy odchází na mateřskou
17.7.2012 9:50
Novou generální ředitelkou internetové společnosti Yahoo (15,65 USD, -...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data