Internetová společnost ! oznámila, že za druhé čtvrtletí letošního roku dosáhla meziročně stabilních tržeb, zatímco zisk překonal odhady. Společnost se potýká s nedostatkem růstu, před novou generální ředitelkou Marissou Mayerovou, která se postu zhostila včera, tak stojí mnoho výzev. Akcie ! po výsledcích v rámci pre-marketu nepředvedly výraznější pohyb, když poklesly o 0,3 procenta na 15,55 USD.
Tržby za 2Q činily po odečtení provizí 1,08 miliardy dolarů, což je meziročně vyšší číslo o méně než procento. Sama společnost očekávala výnosy v rozmezí 1,03 až 1,14 mld. USD, zatímco konsensus trhu byl na úrovni 1,1 mld. USD. Čistý zisk za tři měsíce do konce června klesl o čtyři procenta na 226,6 milionů USD 18 centů na akcii), zatímco očištěný zisk na akcii činil 27 centů a překonal průměrný konsensus 23 centů.
Výsledky ve druhém čtvrtletí stáhly dolů mimořádné náklady spojené s propouštěním, které činily 136 milionů USD. Firma propustila 1500 lidí a na konci června měla 12.500 zaměstnanců.
Největší zisk ! přišel ve čtvrtletí z podílů v Japan a čínské firmě Alibaba Group. Zisk z těchto podílů činil celkem 180 milionů USD a meziročně se zvýšil o 65 procent. ! se již dohodla na prodeji poloviny z 40procentního podílu ve firmě Alibaba za zhruba sedm miliard USD. Dohoda by měla být dokončena v letošním roce. Slabé výsledky však hlásí internetové partnerství ve vyhledávání s firmou . Mírně se snížily také ceny za internetovou reklamu v Evropě. ! zatím neposkytla výhled na třetí čtvrtletí, což pro ni není obvyklé.
Společnost zaostává za konkurenty jako a ve zvyšování příjmů z reklamy, které tvoří klíčovou část celkových tržeb. Investoři sází na to, že nová generální ředitelka Marissa Mayerová tento trend zvrátí. Mayerová působila 13 let ve firmě a je pátou ředitelkou firmy za pět let. Její předchůdci v ! se slábnoucími výsledky bojovali spíše snižováním stavu zaměstnanců. „Je mnohem jednodušší řídit náklady než zvyšovat tržby. Ona by mohla znamenat pro firmu zvrat,“ míní analytik BGC Partners Colin Gillis. Společnost EMarketer odhaduje, že podíl ! na internetové reklamě v USA klesne letos na 9,1 procenta z loňských 11 procent ve prospěch největších konkurentů a .
(Zdroj: Bloomberg, čtk, AP)