Aktualizováno Americká internetová společnost ! Inc. loni poprvé od roku 2008 navýšila celoroční tržby a těmi za poslední tři měsíce loňského roku překonala očekávání trhu díky vzestupu poptávky po internetovém vyhledávání. Příjmy z prodeje internetové reklamy, které jsou klíčovou součástí celkových příjmů společnosti, přitom meziročně mírně klesly. Investoři výsledky přijali veskrze pozitivně, když titul v prodlouženém obchodování posílil o 3,15 % na 20,95 USD.
Čtvrtletní zisk po očištění o jednorázové položky a přepočtení na akcii činil 32 centů a předčil konsensus analytiků na 28 centech, zatímco očištěné tržby vzrostly meziročně o 4 % na 1,22 miliardy dolarů, nad očekávání 1,21 mld. USD.
podle prohlášení zveřejněného v noci na dnešek těžila hlavně ze zvýšení cen reklamy a zisku ze zahraničních investic. Celkový zisk společnosti se ve čtvrtletí snížil o osm procent na 272 milionů USD (neboli 0,23 USD/akcii). Pokles však způsobily mimořádné položky, bez jejich zahrnutí zisk stoupl a činil 32 centů na akcii.
Čtvrté čtvrtletí je prvním úplným čtvrtletím pod vedením nové generální ředitelky Marissy Mayerové, která přešla k z Googlu v polovině července a stala se již pátou ředitelkou společnosti za pět let. Investory její jmenování zřejmě přesvědčilo, protože akcie firmy od doby, kdy se ujala funkce, zpevnily již o 35 procent a vystoupaly nejvýše od roku 2008. Mayerová po výsledcích uvedla, že „firma ve 4Q měla prospěch z vylepšeného uživatelského rozhraní pro mobilní telefony, silných prodejů i příznivého makroekonomického prostředí a sezónních trendů“. V rámci současné strategie se zaměří na přilákání uživatelů na dílčí webové kanály jako Finance či mail.
Příjmy z reklamy se ve čtvrtletí snížily o 3 procenta na 591 milionů dolarů. Firma jde cestou investic do internetové reklamy s cílem posílit svou pozici na trhu, který by měl letos podle společnosti EMarketer posílit na celkových 17,7 miliardy dolarů. Průměrná cena na zobrazenou reklamu na internetových stránkách firmy stoupla o sedm procent, nicméně v oblasti internetové reklamy zaostává za konkurenty jako nebo .
těžila ze svých podílů v japonské Japan a čínské firmě Alibaba, které jsou velmi úspěšné. Zisk z investic ve čtvrtletí stoupl o 17 procent na téměř 149 milionů USD. Yahoo Japan spolu s výsledky zvýšila svůj výhled celoročního provozního zisku na 179,3 - 181,7 mld. JPY z předchozího rozpětí 173,3 - 177 mld. JPY poté, co čtvrtletním ziskem ve 3Q svého fiskálního roku na úrovni 50 mld. JPY překonala konsensus trhu 45,6 mld. JPY. Japonská divize zároveň oznámila plán odkoupit zpět až 800 tisíc akcií (tj. cca 1,4 %) v období mezi 1. únorem a 15. březnem, na zpětný odkup vyčlenila 20 mld. JPY.
V současném čtvrtletí Yahoo počítá s tržbami 1,07 mld. USD až 1,10 mld. USD, její výhled tak zaostává za konsensem 1,12 mld. USD. Za celý letošní rok očekává 4,5 – 4,6 miliardy dolarů při očekávání trhu na 4,59 mld. USD.
(Zdroj: Bloomberg, !, čtk)