Aktualizováno Zisk Yum! Brands, jejíž řetězec KFC se potýká zejména s růstem konkurence v Číně, což se projevilo propadem asijských tržeb, meziročně klesl o 68 %, což firmu přinutilo ke zhoršení celoročního výhledu. Akcie v americkém prodlouženém obchodování reagovaly poklesem o 7,02 % na 66,64 USD, nyní v premarketu jsou níž o 7,2 %. Od počátku roku jsou výš o 8 % proti růstu spotřebitelského subindexu v rámci S&P 500 o 25 % a celého indexu o 16 %. Dnes obchodují prvním dnem bez nároku na dividendu 0,37 USD/akcie.
Čistý zisk Yum! Brands ve třetím čtvrtletí roku klesl na 152 milionů dolarů či 33 centů na akcii z 471 milionů dolarů či jednoho dolaru na akcii před rokem. Očištěný zisk na akcii dosáhl 85 centů a zaostal za konsensem 92 centů. Yum! Brands uvedla, že negativní vliv v rozsahu 10 centů měl růst zdanění. Celkové tržby firmy dosáhly 3,47 miliardy dolarů a zaostaly za konsensem 3,53 miliardy dolarů. Zářijové tržby srovnatelných obchodů (fungujících nejméně rok) v Číně utrpěly propad 11 %, zatímco konsensuálně se očekával pokles o 5,7 %.
Yum! Brands, která tři čtvrtiny tržeb získává mimo domácí trh USA, čelí zejména v Číně dravému růstu konkurence v podobě řetězců Dicos či Hua Lai Shi in China. Zákazníky odehnala dočasně také kauza zasaženého masa a vyšetřování bývalého dodavatele kuřecího masa kvůli nelegálnímu podávání antibiotik. „Trvá to o něco déle, než jsme předpokládali,“ komentoval návrat čínských zákazníků mluvčí firmy Jonathan Blum. Dodal, že ač se důvěra zákazníků v Asii ke KFC zlepšila, „není to úplně ono“.
Fakt, že „to není ono“, zhmotňuje zhoršení ziskového výhledu pro celý letošní rok s odkazem na „nižší než očekávané tržby v Číně a vyšší než očekávané celoroční zdanění“. Yum! Brands nově očekává meziroční pokles zisku ve „vysoce jednociferném či nízce dvouciferném pásmu“. Dosavadním výhledem byl očekávaný meziroční pokles „kolem středu jednociferného pásma“. Velmi hrubě tak můžeme hovořit o očekávání dvojnásobného tempa meziročního poklesu z úrovně někde kolem 5 % k úrovni kolem 10 %. Firma zároveň uvedla, že srovnatelné tržby v Číně ve 4Q13 jen stěží budou pozitivní.
Yum! Brands provozuje v Číně zhruba šest tisícovek provozoven KFC, Pizza Hut a dalších. Tržby ve Spojených státech byly ve čtvrtletí stabilní, zatímco analytici čekali 1,5% růst. Nulový růst zaznamenala také Indie, „zbytek světa“ vykázal 1% růst.
(Zdroj: Yum! Brands, Bloomberg)