Americký výrobce nealkoholických nápojů (80,6 USD, -0,60%) ve třetím čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 1,91 miliardy dolarů. Je to o necelé procento více než ve stejném období loni, trhy však čekaly horší výsledek. Po přepočtu na jednu akcii byl totiž výsledek 1,24 dolaru na akcii o 7 centů lepší než očekávání trhu podle agentury Bloomberg. Společnosti se dařilo zvýšit prodej brambůrků Frito-Lay, který pomohl vyrovnat slabší výsledky v severoamerické divizi nápojů.
Finanční ředitel společnosti Hugh Johnston již v úterý v televizi Bloomberg uvedl, že společnost má za sebou "dobré čtvrtletí". "Domníváme se, že to stačí na uspokojení širší základny investorů," uvedl Johnston podle agentury Reuters. Na společnost od července tlačí vlivný akcionář Nelson Peltz, podle kterého by měla koupit výrobce firmu Mondelez International, výrobce sušenek Oreo, a divize nealkoholických nápojů se zcela zbavit.
Mírně slabší bylo kvartální výsledky společnosti z pohledu celkových tržeb. Ty totiž výsledkem 16,91 miliardy dolarů zaostaly za konsensem trhu na úrovni 16,96 miliardy dolarů. Firma ale ujistila investory, že nemění svůj celoroční výhled 7% růstu jádrového zisku na akcii na 4,35 dolaru proti konsensu 4,33 dolaru na akcii. Titul tak v předobchodní fázi na Wall Street rostl o půl procenta na 80,9 dolaru.
Mezi značky firmy patří sycené nápoje či džusy Tropicana. konkuruje americká společnost (37,66 USD, -0,66%), která je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. podle úterních hospodářských výsledků ve třetím čtvrtletí vydělala 2,45 miliardy dolarů, o šest procent víc než ve stejném období loni.
(Zdroj: ČTK, Reuters, Bloomberg)