Německá poštovní a logistická společnost (27,77 EUR, 1,07%) plánuje globální expanzi na poli balíkových zásilek, aby maximálně využila prudkého růstu internetových nákupů. Akcionářům společnosti to dnes řekl její generální ředitel Frank Appel. Za cíl pro firmu vytyčil dosáhnout do roku 2020 na tomto trhu pozice světové jedničky.
je už teď největším světovým doručovatelem běžných poštovních zásilek. Díky své dceřiné společnosti DHL je také jedničkou v logistických službách.
bude nyní uvažovat o návratu na evropské trhy, které v minulosti opustila, zejména na trhy Francie a Velké Británie. "Chceme uplatnit naši úspěšnou balíkovou strategii v Německu i v dalších zemích," řekl podle agentury Reuters Appel. Vedle Evropy se zmínil rovněž o Asii a o západní polokouli.
Společnost těží z boomu internetových nákupů na stránkách společnosti (311,22 USD, -0,33%) a bezpočtu dalších. Výzkumná společnost Mintel předpovídá, že evropské tržby v tomto sektoru se do roku 2018 proti roku 2012 zvýší na zhruba dvojnásobných 323 miliard eur (8,9 bilionu Kč).
Firma nyní získává asi tři čtvrtiny tržeb od DHL, o zbytek výnosů se dělí dopisní zásilky a balíky. Na domácím trhu balíkových zásilek má 42 procent a konkuruje tam společnosti DPD vlastněné francouzskou La Poste, německému zasilateli (257,6 EUR, 0,00%), americkým (103,01 USD, 0,24%) Service a (142 USD, 0,35%) a divizi General Logistics System britské pošty Royal Mail Group.
DHL v roce 2010 prodala své pobočky pro balíkové zásilky ve Francii a Británii a v roce 2012 v Rumunsku. Už v roce 2009 uzavřela pod tlakem ostré konkurence a ekonomické recese zasilatelské aktivity na domácím trhu v USA a zaměřila se na mezinárodní zasilatelství.