Britské maloobchodní skupině v prvním čtvrtletí klesly tržby z prodeje oděvů, obuvi a potřeb pro domácnost. Je to přitom už dvanácté čtvrtletí za sebou, kdy tržby klesaly. je největším britským prodejcem oděvů, prodává ale i potraviny. Skupina dnes uvedla, že za první finanční čtvrtletí do 28. června klesly tržby z nepotravinářského zboží v obchodech otevřených přes rok o 1,5 procenta.
Firma dnes oznámila i nižší tržby z internetového prodeje. Na vině je podle ní nová webová stránka, která měla firmu se 130 let dlouhou tradicí přeměnit v nadnárodního prodejce schopného oslovovat zákazníky různými cestami. Od února, kdy byla nová stránka spuštěna, ale naráží na problémy, upozorňuje zpravodajský server BBC.
Prodej přes internet se ve čtvrtletí snížil o více než osm procent a generální ředitel Marc Bolland připustil, že na tržby měla dopady nová internetová stránka. Skupině by měla umožnit oslovovat zákazníky mimo jiné pomocí tabletů a dalších mobilních zařízení. Všech šest milionů zákazníků, kteří měli registraci na starém webu, se ale muselo přeregistrovat. Kromě toho se objevily zprávy o problémech s orientací na novém webu.
Společnosti se naopak daří v divizi potravinářského zboží. Ta je méně zisková, na celkových tržbách skupiny se ale podílí z více než poloviny a má za sebou skoro dvacet čtvrtletí růstu za sebou.
Akcie společnosti dnes reagují poklesem o necelé procento a obchodují na úrovni 432,3 GBp. Dvanáctiměsíční cílová cena je pak dle konsensu Bloomberg nastavena na 484,26 GBp.
Zdroje: čtk, Bloomberg