Zisk i příjmy americké internetové firmy Yahoo ve druhém čtvrtletí klesly. Důvodem byl nižší prodej reklamy, který trápil firmu již v minulosti. Zisk firmy se snížil o 18,4 procenta na 270 milionů USD (5,5 miliardy Kč).
Příjmy za tři měsíce do konce června klesly o čtyři procenta na 1,08 miliardy USD (21,8 miliardy Kč). Po odečtení provizí se snížily o tři procenta na 1,04 miliardy USD. Analytici očekávali příjmy po odečtení provizí 1,09 miliardy USD.
Příjmy ze zobrazovací reklamy se snížily o osm procent na 436 milionů dolarů. Průměrná cena za reklamu klesla o 24 procent.
Slabé výsledky Yahoo však zastínila pozitivní zpráva o dohodě s čínskou Alibaba Group, ve které Yahoo drží podíl 24 procent. Yahoo uvedla, že se dohodla s čínskou firmou, že prodá v rámci primární nabídky Alibaby koncem letošního roku méně akcií, než se doposud čekalo. Alibaba souhlasila se snížením prodeje akcií na 140 milionů z původních 208 milionů. Alibaba chystá nabídku na newyorské akciové burze a nabídka čínské firmy má být největší primární nabídkou v technologickém sektoru v USA, napsaly agentury AP a Reuters.
Ve třetím čtvrtletí Yahoo očekává celkové příjmy v rozmezí od 1,06 miliardy do 1,1 miliardy USD a bez provizí v rozmezí 1,02 miliardy až 1,06 miliardy USD. To je o něco méně, než čekají analytici. Podle jejich prognózy mají příjmy bez provizí činit 1,1 miliardy USD.
Podle analytiků a zjišťování provedené Bloomberg doporučuje 59,5 % analytiků akcii k nákupu, dalších 37,8 % analytiků doporučuje akcii „držet“ a zbylých 2,7 % doporučuje akcii prodat.
Dvanáctiměsíční cílová cena je podle nich konsensuálně nastavena na 40,75 USD za jednu akcii. A titul má tak potenciál přinést podle Bloomberg výnos až 14,4 %. Poslední cena za kterou se titul obchodoval na burze je 35,61 USD.
P/E ratio dosáhlo na číslo 20,87, P/S ratio je na 7,95 a P/B ratio je na 2,66. ROA dosahla na 7,5 %. Hrubá marže lehce klesla proti minulému období na 70,95.
Zdroj: ČTK, Reuters, Bloomberg