Britská vydavatelská firma Pearson, která ve čtvrtek oznámila prodej Financial Times Group, prodává i podíl 50 procent v mediální skupině The Economist Group, vydávající stejnojmenný prestižní časopis, který vychází již 172 let. Uvedl to britský deník Financial Times a potvrdila britská firma.
"Pearson potvrzuje, že jedná se správní radou The Economist Group o případném prodeji naší účasti ve výši 50 procent v této skupině. Není jisté, že tento proces povede k transakci," řekla zahraničním agenturám bez dalšího upřesnění mluvčí britského vydavatele.
Financial Times uvedl, že dohoda "není na spadnutí", ale očekává se do konce léta. Podíl 50 procent se přitom oceňuje na zhruba 400 milionů liber (15,3 miliardy Kč). Potencionálními kupci podílu v The Economist Group by podle listu mohli být někteří další akcionáři skupiny, především společnosti Schroder, Cadbury a Rothschild.
Kromě těchto společností vyjádřila záměr navýšit podíl v tomto médiu i společnost Exor SpA, která je jen SPV mocné rodiny Agnelli, která založila značku Fiat. Přesto to vypadá, že spíše její podíl zůstane minoritním. Podle zdrojů dobře seznámených s celou věcí již Pearson inicioval prvotní rozhovory s některými potenciálními kupci.
Firma Pearson ve čtvrtek oznámila, že se dohodla s japonskou společností Nikkei na prodeji své divize Financial Times Group, která vydává především stejnojmenný světově uznávaný list, za 844 milionů liber (32,3 miliardy Kč). Vydavatel to zdůvodnil tím, že se chce zcela zaměřit na své vzdělávací aktivity, v nichž se také světově prosadil.
Podle některých analytiků v Londýně je důvodem prodeje to, že prestižní a světoznámé tituly mají obrovskou hodnotu, ale právě vzdělání, které je teď hlavním předmětem podnikání společnosti Pearson zrovna lákavý výnos neposkytuje, tak pravděpodobně přišlo na myšlenku oba tituly prodat.
Firma Pearson má skoro svůj veškerý zisk z příjmů ze vzdělávání, ale dlouhodobě bojuje s neschopností snížit počet zaměstnanců a zvýšit tak svojí profitabilitu. Těžkopádně působí i její počítání na poli digitalizace a digitálních služeb zejména v rozvíjejících se trzích.
Zdroj: ČTK, Reuters, Bloomberg