Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
4 důvody proč je nový koncept Porsche Mission E “Tesla-killer”

4 důvody proč je nový koncept Porsche Mission E “Tesla-killer”

16.09.2015 11:30
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Porsche, tradiční výrobce supersportů s tradicí 911, představil včera na autosalónu ve Frankfurtu nový vůz na elektřinu jménem Mission E. Kompletně elektrický vůz se může stát velmi solidní konkurencí pro Teslu Motors. Porsche jde proti svým tradicím a dokonce říká, že technologie nebo i samotný koncept Mission E je pro automobilku důležitý. Zdá se tak, že firma elektrickou budoucnost nebere na lehkou váhu.

Vůz Porsche je menší pro 4 cestující, štíhlejší a nižší. Přesto si o srovnání s Modelem S přímo říká. 

  • Má větší dojezd. Nový vůz Porsche má mít možnost dojet na jedno nabití až 500 km. To překonává výkon vozu Tesla Model S, který je schopen jet na jedno nabití 420 km.
  • Nabije se za 15 minut na 80 %. Kdežto Tesle trvá plnou půlhodinu dosáhnout nabití pro jízdu alespoň na 270 km. Technologie kterou Porsche používá systém s dvojnásobným objemem voltů než ostatní vozy. To podle Porsche pomohlo snížit nabíjecí čas a váhu vozu. Vůz může být nabíjen i z domácí sítě pouhým zajetím do garáže přímo nad nabíjecí platformu - žádné zapojování, žádné kabely.
  • Porsche má klientelu střední třídy v Číně a ta má ráda prémiové značky. Podle šéfa Porsche Matthiase Mullera není zpomalení v Číně pro Porsche problém, řekl to v rozhovoru pro CNBC. Podle něj Porsche nabízí prémiový produkt, který se v Číně dobře chytl a je dobře připraven i na konkurenci od ostatních výrobců. Jedinou nevýhodou Porsche podle jejího šéfa je to, že nemůže jít příliš s cenou dolů. Řeč padla i na další trhy EM a eventuální volatilitu jejich měn. Ani to by podle šéfa Porsche nemělo být příliš negativní dopad. Firma je hedgeovaná pro tento a další rok v těch nejvýznamějších měnách z EM kde působí a zbytek je již mimo kontrolu společnosti. Porsche by rádo prodalo ještě letos 200 000 vozů. Důvodem proč si tak věří je, slušná poptávka po SUV modelu Macan compact a modelu Cayeene.
  • Design vozu se směle vyrovná a možná i překoná Model S. Stejně jako Tesla umístilo Porsche těžiště svého vozu co nejníže, takže se dá očekávat, že bateriový systém je uložený v podlaze. Přestože Porsche uvedlo, že udělalo vše pro to, aby vůz byl co nejlehčí při zachování bezpečnosti neuvedlo kolik opravdu váží. Na druhou stranu uvedlo, že vůz je vyroben z kombinace hliníku, uhlíku a ušlechtilé oceli. Přední i zadní světla využívají nejnovějších technologií OLED s minimální spotřebou. Tělo vozu prošlo zkouškami aerodynamiky a vůz má kompletně nový od píky postavený systém kol. Vnitřní vybavení vozu je také na cutting-edge úrovni.

Cenovka zatím není známá, ale dá se očekávat, že bude vysoká. V minulosti Porsche předvedlo, že elektrická nebo hybridní auta umí, ale s vysokou cenou - stejný příběh je to u hybridního modelu Porsche 918 Spyder. Někteří automobiloví odborníci očekávají, že cena by měla být konkurence schopná aktuální cenovce na Modelu S. Tedy někde přes 100 000 USD.

Jedinou nevýhodou vozu Mission E je, že by měl být dostupný na trhu až za pět let. Pět let nebo-li konec této dekády je ještě pěkně dlouhá doba, kdy Tesla může přijít s další iterací svých vozů a úplně změnit tržní prostředí. Navíc do boje o místo na trhu elektrických vozů může promluvit ještě další hráč jako třeba GM, Toyota nebo BMW, které také experimentuje s elektrickými vozy.

Na druhou stranu, šéf výzkumu a vývoje Porsche Wolfgang Hatz řekl, že firma bere Mission E velmi vážně. Podle něj je to pohled do budoucnosti jak bude Porsche vypadat. Implikace pro firmu mohou být podle něj stejně závažné jako když před 50 lety firma uvedla svůj legendární koncept 911.

Akcie společnosti Porsche AG na německé burze je aktuálně 63,2 EUR za jednu akcii. Společnost v posledních několika měsících prodělala poměrně dlouhodobý setrvalý pokles od konce března, kdy byla ještě na 90 - 95 EUR za jeden kus. Zdá se, že hladina 60 EUR za jeden kus akcie zafungovala jako solidní technická podpora.

porsche 

Zdroj: BI, Bloomberg, Gizmod, Yahoo Finance, CNBC


Čtěte více:

Weidmann (Bundesbank): Přistěhovalci jsou šance k ekonomickému růstu
16.09.2015 9:21
Přistěhovalci představují pro Německo šanci k dalšímu hospodářskému ro...
ČR - Levná ropa sráží výrobní ceny
16.09.2015 9:42
Propad cen ropy na světových trzích se přímo promítá do cen v průmysl...
Dolar zůstává díky růstu akcií na koni, posiluje hlavně proti euru
16.09.2015 9:50
Akciové trhy míří vzhůru jak v Asii, tak po otevření v Evropě. Jejich ...

Váš názor
  •  
    22.09.2015 16:40

    Jo a ještě k tomu prodeji, v jinem clanku se zde pise, ze v srpnu Porsche celosvetove prodalo necelych 18.000 vozu, takze prodat 200.000 vozu do konce roku je jasne nerealne ! Zase jen chvastani...
    Kat
  • NEREALIZOVATELNY VYMYSL
    22.09.2015 16:34

    Když slysim slovo - KONCEPT, vybavi se mi - NEREALIZOVATELNY VYMYSL tak pro sberatele. 90% tzv. konceptu nikdy neprislo do vyroby...Jen delaji ramena a nic z toho nebude. Mozna za pet let prijdou az jako poslední ze všech konkurentu s nejakym typem elektroauta, ale tento to zarucene nebude.
    Kat
  • Auto je to opravdu pěkné, ale Tesla killer ne.
    16.09.2015 14:21

    Nabíjení 2x násobkem napětí, když nejsou v dostatečném množství k dispozici 400V zdroje, je hodně diskutabilní. Cena bude vysoká. V době, kdy by tohle mohlo jít na trh, bude mít Tesla už 3 typy aut a dostavěnou Gigafactory, takže dojezd 500+ bude i jejich priorita. Síť superchagerů je jasná výhoda. Porsche bude mít úspěch, ale jen u omezeného množství movitých zákazníků, pro které není Tesla dostatečně nóbl. I další automobilky už pochopily, že elektromobil je budoucnost a Porsche není samo, kdo se bude chtít přiživit, takže jedině dobře pro nás všechny, že vzniká další konkurence. Co to udělá s cenou elektřiny, nebo nějaké další speciální daně za ujeté km mne bohužel trochu děsí
    TeslaTrader
Aktuální komentáře
29.03.2024
8:40Čínská realitní krize se šíří do největších bank. Zatím je 'ještě zvládnutelná'
28.03.2024
17:21Růstové a hodnotové akcie a jeden padesátiletý cyklus
16:53Jaký závěr nás čeká tentokrát? Wall Street v úvodu pouze přešlapuje  
16:06Přehled (ne)obchodování na trzích přes Velikonoce 2024
16:06Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily
15:48Růst americké ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí zpomalil pouze na 3,4 procenta
15:44Tesla už odepsala na akciích 350 miliard dolarů. Očekávání investorů ohledně dalšího vývoje jsou nevalná
13:29Invesco: Významný týden pro měnovou politiku je pro trhy dobrým znamením
12:22Než otevře Wall Street: Snowflake, MillerKnoll, Sprinklr  
11:20Podle guvernéra Fedu by se po posledních datech o ekonomice měla snížení sazeb odložit nebo zredukovat
11:02Investoři se připravují na konec kvartálu, Fed nechce spěchat se snižováním  
9:42Jan Bureš: HDP revidován vzhůru, reálné příjmy domácností rostou a s nimi i útraty
8:55Se snižováním sazeb v USA není kam spěchat, opakuje guvernér Fedu Waller. Futures jsou zelené  
8:52Putin: Rusko nezaútočí na Pobaltí, Polsko či Česko. Jde jen o strašení lidí
8:45Rozbřesk: HDP potvrdí pozitivní obrat v útratách domácností
6:03Britské akcie jsou nyní (historicky) mimořádně levné a Evropa už obchoduje s výrazným diskontem i vůči Japonsku
27.03.2024
21:19Americké indexy posilovaly díky silnému závěru  
18:26Jen kousek od intervence? Akcie a dluhopisy dnes lehce v zeleném  
17:50Pavol Mokoš: Je čas svézt se na vlně růstu, ne chytat dno. A technické cíle pro pražské banky
15:43BlackRock: Dlouhodobě nebude pokračovat scénář vyšší inflace a sazeb. Postará se o to umělá inteligence a další technologie

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
13:30USA - Jádrový deflátor PCE, y/y
13:30USA - Výdaje na osobní spotřebu, m/m