Společnost Etsy Inc., která nabízí obchodníkům online obchody, spustila novou službu s názvem „Pattern“, jenž je vůbec první, která umožňuje měsíční placení za pronájem online obchodu a částí plánu Etsy na zvýšení firemních příjmů. Podle statistik 54 % příjmů e-commerce společnosti ve 4. čtvrtletí 2015 pocházelo ze služeb pro obchodníky. Etsy vykázalo 89,9 milionů dolarů v příjmech, zatímco očekávání analytiků počítala se sumou 86,5 milionu dolarů.
Zajistit vyšší příjmy mají lepší služby prodejcům
Služba Pattern má ale čísla hospodaření ještě vylepšit. Etsy Inc., provozující služby elektronického tržiště, známé svou orientací na výběrové a ručně vyráběné zboží, představila už čtvrtou službu pro obchodníky, která má pomoci zvýšit její výnosy. „Pattern“ umožňuje prodejcům pod střechou Etsy sestavit a otevřít si obchod a přizpůsobit jej vlastním nápadům. První měsíc je zdarma, poté Etsy Inc. zákazníkům účtuje 15 amerických dolarů měsíčně. Službu mohou využívat ale jen prodejci, kteří jsou vybaveni přímými pokladními aplikacemi, které umožňují kupujícím zaplatit prostřednictvím různých platebních metod. Do nich Etsy řadí třeba kreditní karty či možnost placení prostřednictvím aplikace PayPal. Nová služba Pattern je navržena tak, aby vyhovovala všem typům tzv. koncových zařízení, tedy například i obsluze přes smartphony a stolní počítače.
Cílem Etsy je více zpeněžit užívání jeho služeb různými nadstandardními funkcemi pro prodejce, včetně podpory předem stanovených produktů, které mohou získat lepší umístění ve výsledcích vyhledávání, nebo tzv. přepravními štítky, které činí přepravní obaly méně komplikovanými a cenově dostupnějšími. Na službách obchodníkům, které jsou zdrojem příjmů, postavila Etsy podle Chada Dickersona, CEO společnosti, už svou první aplikaci pro obchodníky, uvedenou na trh v roce 2013.
Obchodníci nemají na úpravy svého e-shopu čas
Podle agentury Reuters až jedna třetina z 1,6 milionů aktivních obchodníků Etsy firmě řekla, že by si přála mít podle sebe upravenou podobu svého online obchodu, který by fungoval pod vlastní doménou, ale nechce ztrácet příliš času úpravami e-shopu. Služba Pattern, podobně jako konkurenční Squarespace nebo Wix, dává uživatelům elektronického tržiště na výběr pro podobu obchodu několik šablon, které si pak zákazníci mohou přizpůsobit. Etsy poté vygeneruje výchozí název domény - například melodyhahm.patternbyetsy.com, nebo si zákazník může za dalších 13 dolarů za rok koupit jméno vlastní stránky.
Etsy v únoru 2016 oznámila prognózu hospodaření na tři roky dopředu a strategii růstu hrubé obchodní marže, která by překonala očekávání analytiků. A k jejímu navýšení má přispět právě služba Pattern. Má to být kvůli tomu, že prodávající bude platit Etsy podílem z každé transakce, která se uskuteční díky obchodu, sestaveného v rámci služby Pattern.
Akcie Etsy Inc., které na kapitálový trh uvedla společnost v rámci primární emise (IPO) v dubnu 2015, se ale nyní obchodují pod upisovací cenou 16 dolarů za akcii. Podle agentury Bloomberg je to proto, že investoři pochybují o tom, zda je společnost schopná dále zvyšovat počet aktivních uživatelů služeb, tedy obchodníků a nakupujících a dosáhnout tak svých plánovaných cílů. Analytici upozorňovali i na zpomalující se hrubou obchodní marži a také na to, že získávání uživatelů by měla firma věnovat více pozornosti.