Aktualizováno Přelom roku byl z pohledu britských maloobchodníků slabý. Předvánoční nákupy ani období lednových slev s sebou navzdory očekávání nepřineslo nárůst tržeb. Ten se dostavil až v únoru a pozitivně překvapil. Celkové tržby stouply o 1,4 procenta, bez pohonných hmot to bylo o 1,3. Tato čísla značně překonávají tržní konsensus nastavený na 0,4, respektive 0,3 pct.
Meziroční dynamika maloobchodu se také podstatně zlepšila. Celkový růst o 3,7 a očištěný o 4,1 procenta je výrazně vyšší než v předchozím měsíci a vrací dynamiku zhruba tam, kde jsme ji viděli během minulého roku.
Silný růst nadále zaznamenávají internetoví prodejci, k nimž se přidaly nespecializované obchody, tedy hlavně supermarkety. Slušně se v únoru prodával textil, zatímco tržby za potraviny nebo vybavení domácností zaostávaly.
Únorová čísla z britského maloobchodu otupila obavy ze zhoršování spotřebitelské poptávky, které narostly po předchozích výsledcích. Díky tomu se upevní relativně příznivé vyhlídky pro ekonomiku spolu s očekáváním, že by BoE už začátkem příštího roku mohla zvýšit úrokové sazby. Libra a britské výnosy na nová čísla reagovaly menším růstem.