Aktualizováno Provozovatel sociální sítě ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 79 procent na 4,71 miliardy dolarů. K růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, hlavně z té mobilní. Celkové příjmy podniku se pak zvýšily o 47,3 procenta na 10,33 miliardy USD.
Příjmy z reklamy vzrostly o 49 procent na 10,14 miliardy USD, z toho zhruba 88 procent pocházelo z mobilní reklamy. Analytici v anketě agentury FactSet příjmy v průměru odhadovali na 9,71 miliardy USD.
Facebook měl zhruba 2,07 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. To je o 16 procent více než loni a také více, než čekali analytici.
Akcie Facebooku na slova kolem výsledků ale přesto reagovaly poklesem, bezprostředně až o 2 procenta. Proč? Důvodem se stal výhled provozních nákladů pro rok 2018. Finanční ředitel David Wehner je očekává vyšší o 45 až 60 procent. Facebook dle něj platí mnohem více za bezpečnost a původní obsah. Na 20 tisíc, což je zdvojnásobení, Facebook například zvýší počet lidí, kteří se v něm zabývají problémem fake news. Vyřešení této věci stojí teď podle Facebooku výš na stupnici priorit, než růst ziskovosti. A to investoři slyší neradi.
Facebook je nyní ve Spojených státech terčem kritiky za způsob, jakým řeší placenou politickou reklamu a umožňuje šíření falešných zpráv. Největší kritika se na firmu snáší kvůli tomu, že Rusku umožnila ovlivnit americké prezidentské volby.
Facebook v minulých dnech uvedl, že lidé z Ruska si v posledních dvou letech koupili nejméně 3000 amerických politických reklam a zveřejnily dalších 80.000 sdělení, takzvaných postů, které mohlo vidět až 126 milionů Američanů. Rusko vměšování odmítá.
Akcie v řádném americkém obchodování na trhu Nasdaq zpevnily o 1,4 procenta na 182,66 USD. Po zveřejnění výsledků přidaly více než jedno procento a vystoupily na nový rekord nad 184 dolarů za kus. Následoval ale obrat a fínální zhruba 1% pokles v prodlouženém obchodování, v průběhu až 2%.
(Zdroj: , Reuters, čtk)