Největší čínský internetový obchod Alibaba svým ziskem za první fiskální čtvrtletí zaostal za odhady, výnosy je naopak v podstatě naplnily. Oporou hospodaření byly jádrové aktivity v e-commerce a rychle rostoucí cloudová divize. Akcie společnosti v předburzovní fázi obrátily do zeleného, rostou o zhruba 2,8 %.
Očištěný zisk na akcii za první finanční čtvrtletí dosáhl 8,04 CNY, zatímco analytický odhad byl 8,19 CNY. Čistý zisk klesl o 40,8 % na 8,69 miliardy CNY, zatímco ve stejném období před rokem činil 14,7 miliardy. Očištěný provozní výsledek EBITDA dosáhl 29,36 miliardy CNY při odhadu 28,77 miliardy CNY. Očištěná EBITDA marže dosáhla +36 %.
Příjem za stejné období dosáhl 80,92 miliardy CNY, což je zhruba v rámci odhadovaných 80,88 miliardy CNY a meziročně o 61 % více. Jenom v cloudové divizi dosáhl příjem 4,70 miliardy CNY.
Provozní marže se propadla na 10 % (-25 bps yoy). Důvodem je přesun k New Retail (kamenné obchody), konsolidace logistiky Cainiao a investice do nových aktivit a v nových regionech.
Akcie společnosti byly v posledních měsících pod tlakem, zatímco širší čínské akciové trhy uprostřed nervozity z americko-čínských obchodních vztahů procházely výprodejem. Ještě 14. června končily akcie Alibaby na rekorním maximu 210,86 USD, od té doby ale ztratily zhruba 15,6 procenta, což odpovídá poklesu tržní kapitalizace o zhruba 81,3 miliardy USD. Od začátku roku je ale titul pořád vyšší o 3 %.
Analytik Patria Finance Ján Hladký považuje výsledky za uspokojivé a v linii konsensu. "Transformační fáze bohužel tlačí na marže, management se ale drží dlouhodobého cíle, kterým je přeměna celého maloobchodu propojením Online a Offline nakupování. Divize New Retail (kamenné obchody), Cloud, Youku (online video) a Cainiao (logistika) pokračují i nadále v ostrém tempu růst,"dodává Hladký.
Vývoj cenných papírů Alibaby (ADS) na burze v New Yorku za poslední rok:

Zdroje: BBG, CNBC, Patria.cz