Izabella Kaminska si na stránkách FTAlphaville všímá výročního dopisu Jeffa Bezose akcionářům společnosti . V něm opakovaně poukazuje na to, že „neúspěch je nedílnou součástí dlouhodobého úspěchu“.
Bezos konkrétně píše, že s tím, jak firma roste, se musí zvětšovat rozsah jejích operací, a to ve všech klíčových směrech. A to sebou nese neúspěšné experimenty. Dokonce platí, že pokud se jejich množství a velikost nezvyšuje, jde o známku, že společnost nečiní vše pro to, aby byla dlouhodobě úspěšná. Není samozřejmě možné, aby podobné experimenty probíhaly v nezodpovědném duchu. Musí do nich být vložena tvrdá práce, ale i tak platí, že ne všechny sázky vždy vycházejí.
Podobné riskování prováděné ve velkém rozsahu je podle Bezose nedílnou součástí podnikání velké společnosti. A pro akcionáře je dobrou zprávou, že jedna nadmíru úspěšná sázka pak pokryje všechny ztráty z těch, které nevyšly. Příkladem může být vývoj telefonu Fire a přístroje Echo. Ten začal zhruba ve stejnou dobu a zatímco první pokus skončil neúspěchem, o druhém platí opak.
Fire ale přispěl tím, že poskytl řadu zkušeností, které se hodily při druhém projektu. A to samé platí o zkušenostech z cloudového byznysu. Na trh tak nakonec dorazilo Echo, což byl produkt, „po kterém se neptal žádný ze zákazníků.“ Šlo tedy o hodně rizikovou sázku a „pokud by naslouchal výsledkům průzkumu trhu, přišel by o 100 milionů dolarů tržeb generovaných tímto produktem“.
Bezos uvedl i to, že v minulém roce zlepšila firma schopnosti hlasového asistenta Alexy rozumět požadavkům a odpovídat na ně o více než 20 % a byla do něj přidána miliarda nových dat. Kaminska ovšem chladí Bezosovo nadšení poukázáním na nové informace ohledně toho, jak je Alexa vlastně zlepšována. Podle informací Bloombergu sice Bezos tvrdí, že Alexa těží z AWS technologií, ale realita je složitější. Ti lidé, kteří ji trénují, se totiž spoléhají na pološpionážní techniky a využívají detailní analýzu rozhovorů s Alexou, aby zlepšily její komunikační dovednosti, tvrdí Kaminska.
Tyto záznamy mohou zahrnovat „vše od zpívání ve sprše po dítě křičící o pomoc“. A Kaminska tvrdí, že některé z konverzací sloužily pro pobavení zaměstnanců Amazonu. Bloomberg sice píše, že s nimi nejsou spojena konkrétní jména, ale lze je přiřadit k uživatelům. Je možné, že mnoho z nich se moc nestará o to, kdo je poslouchá. Nicméně policie by se o toto téma mohla začít zajímat více, a to zejména ve chvíli, kdy bude Alexa dále „zlepšována“.
Zdroj: FTAlphaville