Mattelu se již třetí kvartál za sebou podařilo si meziročně polepšit v hrubé marži, provozní i čisté ztrátě. Provozní ztráta klesla meziročně o půlku na 131,0 mil. USD. Čistá ztráta klesla meziročně o 41 % na 183,7 mil. USD.
Velkým překvapením byl nárůst hrubé marže. Ta si polepšila o 390 b.p. na 34,8 % a upravená hrubá marže dokonce o 670 b.p. na 38,0 %. Za tímto růstem stojí zejména strukturální zjednodušení, které dosáhlo úspor v hodnotě 610 milionů USD a očekává se, že ještě převýší cíl 650 milionů USD do konce roku 2019.
Co se tržeb týče, nejde o žádnou hitparádu. Hrubé tržby klesly o 2 % na 780,1 mil. USD, na druhou stranu při konstantním měnovém kurzu narostly o 2 %. Hrubé tržby vlajkové divize panenek klesly o 2 % (+3 % při konstantním měnovém kurzu) na 252,9 mil. USD. Divizi táhla dolů značka American Girl, v opačném směru nahoru ale tlačily prodeje panenek Barbie.
Propadákem byly tržby divize batolat a předškoláků, které klesly až o 15% na 193,6 mil. USD. Stojí za nimi zejména pokles prodejů vzdělávacích a mluvících hraček Fisher-Price a také lokomotiv Thomas & Friends.
Hrubé tržby celé divize autíček klesly o 3 % (+2 % při konstantním měnovém kurzu) na 183,4 mil. USD. Tížil ji pokles značky CARS, ale prodeje autíček Hot Wheels vzrostly o 4 %
Na závěr pozitivním překvapením byla divize akčních figurek, stavebnic a her, jejíž tržby vzrostly o 18 % na 150,3 mil USD. Za tímto nárůstem stojí hračky k filmu Toy Story 4 a Jurský svět.
Akcie na burze Nasdaq v pre-marketu rostou o více než 12 %.
Zdroj: