ČeskoSlovensko říká, že zvýšila tržby v prvním kvartálu tohoto roku o 7,6 % na 1,29 miliardy Kč. Hodnota ukazatele EBITDA vzrostla o 12,2 % na 118 milionu Kč. Za výsledkem stojí především růst na československém trhu ve strategických kanálech Gastro a Impuls a nadstandardní výkon v adriatickém regionu, uvedla ve středu večer firma, která v prvním kvartálu prodala polskou společnost Hoop Polska. Očištěná ztráta z pokračujících aktivit zůstala pod odhadem. Akcie společnosti na výsledky reagovaly ve čtvrtek ráno růstem o 1 %.
„Máme skvělá čísla a to zejména díky našemu soustředění na rozvoj businessu v gastru a impulsu, jejichž podíl na celkových tržbách k naší spokojenosti neustále roste,“ uvedl Jannis Samaras, generální ředitel skupiny. „Z výborného výsledku v prvním kvartálu soudíme, že máme dobře nakročeno splnit i celoroční cíle.“
Agentura Reuters uvedla, že čistá ztráta skupiny se v prvním čtvrtletí prohloubila, když dosáhla 52,5 milionu Kč proti ztrátě 38,6 milionu Kč před rokem. Kofola se ale proti tomuto vyjádření ohradila. "Čistá ztráta Kofoly je 66 mil. Kč proti ztrátě ve výši 68 mil. Kč v loňském prvním kvartálu a došlo tedy k jejímu snížení. Je obvyklé uvádět čistý výsledek dohromady z pokračujících i nepokračujících činností, když nepokračující činnosti jsou vykazovány pouze na úrovni čistého výsledku," upozornila společnost v e-mailu, který má Patria Finance k dispozici.
Společnost za první čtvrtletí reportovala očištěnou ztrátu z pokračujících činností ve výši 52,5 milionu Kč, jediný odhad přitom počítal se ztrátou -78 milionů Kč, upozornili v následném ranním komentáři analytici Patria Finance.
Československý trh vygeneroval v prvním kvartálu výnosy meziročně vyšší o 4,1 %. V segmentu HoReCa v ČeskoSlovensku v prvním kvartále zaznamenala historicky rekordní tržní podíl, na Slovensku poprvé překonala hranici 40 % s výrazným přispěním čepované Kofoly. Mezi další zprávy ze slovenského trhu patří vedle rostoucích tržeb i zahájení prodejů a spuštění marketingové kampaně pro přírodní minerální vodu Kláštorná Kalcia.
Adriatický region přinesl pozitivní výsledek, když skupina na tomto trhu dosáhla dvojciferného růstu tržeb. Za růstem ve výši 12,5 % stojí především prodeje minerální vody Radenska, ale také chorvatské minerální vody Lipički Studenac, uvedla také .
Oba výše zmiňované regiony, československý a adriatický, vygenerovaly 87,3 % celkových tržeb skupiny.
v březnu dokončila prodej firmy Hoop Polska, a tak poprvé reportuje své výsledky z pokračujícího byznysu, tedy bez započtení hospodaření společnosti Hoop Polska, který je ale do 18. 3. 2019 stále součástí skupiny a konsolidován.
Představenstvo společnosti dále doporučilo valné hromadě, aby za rok 2018 schválila dividendu ve výši 13,50 Kč/akcii před zdaněním, což představuje dividendový výnos 4,5 %. Valná hromada je svolána na 5. června 2019.
Akcie společnosti stouply od začátku roku na pražské burze o zhruba 6 %.
Zdroje: , Patria.cz, Reuters