Automobilová skupina Stellantis od června 2023 zruší smlouvy s evropskými prodejci a servisy svých 14 značek. Firma dnes uvedla, že má v plánu tuto síť restrukturalizovat. Skupina předpokládá, že restrukturalizací sítě ročně ušetří pět miliard eur, upozornil italský deník Milano Finanza.
Čtvrtá největší automobilka světa bere v potaz nadcházející regulaci odvětví a síť distribuce a navazujících služeb chce lépe přizpůsobit nástupu elektrických aut, uvedla skupina. Nynější smlouvy vypoví na konci měsíce. Prodejci a servisy budou mít dva roky na přizpůsobení. Novou distribuční síť Stellantis vybere po vypovězení smluv.

Skupina chce prosadit model distribuce, který se zakládá na síti zastupující více značek. Zákazníci budou podle společnosti těžit z toho, že budou moci vše spojené s vozem vyřešit na jednom místě, které bude poskytovat širší spektrum služeb.
Skupina Stellantis vznikla spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze přivedla dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram.
Lobbistická skupina Evropská rada pro automobilový obchod a opravy (CECRA) uvedla, že bude průběh restrukturalizace bedlivě sledovat. Připomněla, že rakouský soud nedávno značce Peugeot zakázal, aby se na platbách prodejcům odrážely výsledky z dotazníků spokojenosti klientů, a stejně tak zakázal dotovat ceny vozů v prodejnách, jež vlastní automobilka.