Americký výrobce motocyklů ve čtvrtém čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 22 milionů dolarů, přestože loni vykázal ztrátu 96 milionů dolarů. Její čtvrtletní tržby se meziročně zvýšily o 40 procent na více než miliardu dolarů, podpořil je růst poptávky po dražších motocyklech. Akcie rostou o necelých 10 procent.
Upravený zisk ve výši 15 centů na akcii znamenal prudký obrat ze ztráty ve stejném období loňského roku a daleko předčil očekávání Wall Street, které bylo nastavené na ztrátu 32 centů. Tržby z motocyklů a souvisejících produktů vzrostly na 816 milionů dolarů. Firma se v rámci svého restrukturalizačního plánu zaměřila na prodej motocyklů s vysokou ziskovou marží starším a bohatším klientům na tradičních trzích, jako jsou Spojené státy a Evropa, uvedla agentura Reuters.

Dva roky po svém působení ve funkci generálního ředitele Jochen Zeitz snížil náklady, odešel z nerentabilních trhů a osekal zásoby, aby zvýšil ceny motocyklů. V roce 2020 oznámil stažení z Indie, aby zúžil svou globální přítomnost na pouhých 50 klíčových trhů.
Zeitzův plán obratu, nazvaný „Hardwire“, se v posledním čtvrtletí vyplatil. Prodeje v Severní Americe v posledním čtvrtletí vyskočily o 8 % a vyrovnaly tak poklesy ve zbytku světa. Dodávky klesly v Evropě, Asii i Latinské Ameriky. Tržby za celý rok vzrostly o 32 % na 5,3 miliardy USD díky ziskovějším motorkám a rekordním příjmům z finanční divize. V říjnu Evropská unie souhlasila s ukončením 31% cla na motocykly Harley v rámci obchodního příměří vyjednaném s USA po sporech ohledně dovozu oceli a hliníku z Trumpovy éry.

Plán Hardwire, zveřejněný před rokem, vyžaduje investice až 250 milionů dolarů ročně, částečně do vývoje elektrifikační technologie Harley. V prosinci souhlasil s veřejným úpisem své značky elektrických motocyklů LiveWire v rámci zpětné fúze, aby mohl financovat elektrickou ambici společnosti. Dohoda by měla být uzavřena v první polovině tohoto roku, řekl Harley v úterý.
Zeitz dohlížel na představení úspěšných nových modelů, jako je loňský Pan America, a nedávno najal manažery z a módního průmyslu, aby rozvíjeli obchod s oblečením a zbožím Harley. Harley očekává 5 až 10% růst tržeb ve svém hlavním segmentu motocyklů a skok v provozní marži až na 12% v roce 2022.
Zdroj: ČTK, Bloomberg, Patria, Harley-Davidson