New York 13. února (ČTK) - Největší světový výrobce nealkoholických nápojů zvýšil čtvrtletní zisk téměř o 80 procent na 1,2 miliardy dolarů díky růstu prodeje, akvizicím a příznivému vývoji devizových kurzů. Oznámila to dnes firma. Vedla si tak vedla lépe než její tradiční rival PepsiCo, jenž minulý týden ohlásil pokles zisku zhruba o třetinu.
Tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí stouply o 24 procent na 7,33 miliardy dolarů z 5,9 miliardy před rokem. Objem prodeje se zvýšil o pět procent, napsala agentura Reuters.
se nyní v Severní Americe podobně jako její hlavní konkurent PepsiCo potýká s růstem nákladů a přechodem spotřebitelů od tradičních perlivých nealkoholických nápojů k balené vodě a čaji, jež jsou považovány za zdravější. Firma ale tento trend kompenzuje silným prodejem na rozvíjejících se trzích, akvizicemi a nabídkou nových produktů.
Objem jejího prodeje v Africe stoupl o sedm procent, v Latinské Americe o deset procent a v Indii dokonce o 18 procent. V Severní Americe se ale zvýšil o pouhé procento a v Evropské unii o dvě procenta.