Pivovarnické skupině vzrostl v prvním finančním pololetí hrubý zisk o 28 % na více než 2 miliardy dolarů (přes 40 miliard korun). Vlastník značek Miller Lite či Plzeňský Prazdroj, jenž od června spojil činnost ve Spojených státech s firmou Molson Coors pod jménem MillerCoors, vykázal za pololetí ukončené 30. září očištěný zisk na akcii 75,2 amerického centu, zatímco analytici oslovení v průzkumu agentury Reuters čekali výsledek v rozpětí 66,3 až 76,5 centu neboli v průměru 72,5 centu. Tržby společnosti v pololetí končícím v září stouply o čtyři procenta na 11,2 miliardy dolarů.
Pivovarnický gigant však zároveň varovala, že stále horší globální ekonomická situace oslabuje poptávku po pivu na mnohých trzích skupiny. Firma se sídlem v Londýně dodala, že cenové tlaky výsledky negativně ovlivní síla dolaru oproti měnám na hlavních trzích skupiny v rozvíjejících se zemích. Skupina upozornila, že ve světle současné situace reviduje plány na výdaje a investice a bude investovat pouze výběrově, aby podpořila budoucí růst.
"Prohlášení o výhledu je opatrné, ale nikoli přehnaně vzhledem k současnému ekonomickému klimatu," komentoval zprávu společnosti Matthew Webb, analytik z Cazenove.
(Zdroj: Reuters, ČTK)