Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Apple opět vévodí žebříčku nejcennějších značek

Apple opět vévodí žebříčku nejcennějších značek

21.5.2013 11:29
Autor: ČTK

V čele žebříčku nejcennějších značek světa BrandZ TOP 100 zůstal i v letošním roce výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple. Jeho hodnota přesáhla 185 miliard dolarů (asi 3,8 bilionu Kč) a proti loňsku se zvýšila asi o jedno procento. Hodnota stovky nejdražších značek se pak zvýšila o sedm procent. Uvedla to na svých internetových stránkách společnosti Millward Brown, která žebříček od roku 2006 sestavuje. 

Apple patří do kategorie technologických firem. Právě technologické firmy obsadily také další dvě nejvyšší příčky - na nich skončily Google a IBM

Od roku 2006 se hodnota značek v žebříčku zvýšila o 77 procent. Firmám se daří i na burze, kde cena jejich akcií za osm let vzrostla zhruba o 58 procent. Index S&P 500 za stejnou dobu posílil jen o 23 procent. Růst hodnoty značek pak výrazně oživil z loňských 0,4 procenta. 

"Sledujeme oživení finančních ukazatelů ve Spojených státech, také Indie je na tom velice dobře a stabilní je i Čína," řekl Hospodářským novinám (HN) ředitel české pobočky Millward Brown Luboš Rezlel hlavní důvody, proč se značkám v uplynulém roce dařilo. Podle HN, které o žebříčku informovaly jako první, celková hodnota značek loni činila 2,6 bilionu dolarů (52,8 bilionu Kč). To je více, než kolik dosahuje například hrubý domácí produkt Velké Británie. 

Do první desítky se mezi americké značky vměstnala i čínská společnost China Mobile, která je tak nejcennější zahraniční značkou. V Evropě je nejcennější značkou Vodafone, jehož hodnota je v žebříčku vyčíslena na 39,7 miliardy USD. To zajistilo Vodafonu 17. místo. 

Skokanem roku je luxusní značka Prada, za ní pivo Brahma a oděvy Zara. Nejlepším nováčkem je regionální banka ANZ na 52. pozici. Bankám se loni v žebříku celkově dařilo a hodnota jejich značek vzrostla o 23 procent. To byl druhý nejvyšší růst po pivovarnickém sektoru, kde je nejcennější značkou Budweiser. Nejcennější automobilovou značkou je Toyota

Millward Brown vychází z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Žebříček nejhodnotnější světových značek
Pořadí Značka Hodnota (v mld USD) Změna hodnoty (v pct)
1. Apple 185,1 1
2. Google 113,7 5
3. IBM 112,5 -3
4. McDonald's 90,3 -5
5. Coca-Cola 78,4 6
6. AT&T 75,5 10
7. Microsoft 69,8 -9
8. Marlboro 69,4 -6
9. Visa 56,1 46
10. China Mobile 55,4 18

 


Čtěte více:

Apple bude poprvé za 17 let prodávat dluhopisy
30.4.2013 16:50
Americký technologický gigant Apple, který spolu s výsledky za druhé č...
FT: Emise dluhopisů Apple? Úspora miliard na daních
2.5.2013 12:37
Americká společnost Apple ušetří až devět miliard dolarů (zhruba 175 ...
Nejbohatší Rus sází na Apple. Koupil akcie za 100 mil. USD
2.5.2013 15:11
Miliardář Ališer Usmanov má na investice do technologických titulů čuc...
Wal-Mart zpět v čele žebříčku největších firem v USA, skokanem Apple
7.5.2013 9:35
Do čela žebříčku největších amerických firem Fortune 500 se vrátila sp...
Fondy dále redukují pozice v Applu, Google míří k 1000 USD/akcie
16.5.2013 14:39
Akcie společnosti Apple (428,85 USD, -3,38%) včera zažily další větší ...
Apple čeká grilování v Kongresu kvůli kreativnímu daňovému účetnictví
20.5.2013 18:04
Daňové praktiky velkých amerických korporací se rostoucí měrou dostáva...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data